شناسهٔ خبر: 47134907 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

اولین روستا در آذربایجان غربی توسط سیستم خورشیدی صاحب برق شد

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: امن کندی اولین روستای آذربایجان غربی می‌باشد که به وسیله سیستم خورشیدی برق دار شده است.

صاحب‌خبر -

اکبر حسن بکلو در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه در سال‌های اخیر برق‌رسانی به روستاهای فاقد برق آذربایجان غربی با قدرت بیشتر و سرعت مضاعفی انجام می شود، گفت: مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها، افزایش رضایتمندی روستائیان، ایجاد اشتغال و توسعه بخش دامداری و کشاورزی در مناطق مستعد کشاورزی و دامداری از اهداف برقدار کردن روستاهای استان است.

وی افزود: شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی همواره در برق رسانی به روستاهای بدون برق پیشرو بوده و با تلاش جهادگران این عرصه تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار دارای کد آبادی از نعمت برق برخوردار هستند.

  حسن بکلو با بیان اینکه در استان  روستاهایی نیز هستند که احداث شبکه در مسیر برق رسانی به آنها با مشکلاتی مواجه است، گفت: از جمله روستای امن کندی میاندوآب که گرما و سرما، برف و باران و کولاک و شرایط صعب العبور نتوانست مانعی بر سر راه تلاشگران صنعت برق برای روشن کردن خانه‌های این روستا شود. 

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی افزود:برای بهره مندی  مردم این روستا از نعمت برق مذاکراتی با شرکت توانیر صورت گرفت و مقرر شد روستای مذکور با سیستم مولد خورشیدی جدا از شبکه برقدار شود.

وی تصریح کرد: در این راستا قرارداد برق رسانی به روستای امن کندی در ماه‌های پایانی سال گذشته منعقد شد و خوشبختانه در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ با نصب ۱۰ عدد سیستم خورشیدی ۱.۵ کیلوواتی و اعتباری بالغ بر ۱۱میلیارد ریال، علی رغم وجود شرایط سخت جغرافیایی، عملیات تامین برق این روستا توسط سیستم خورشیدی  به اتمام رسید و به این ترتیب امن کندی اولین روستای آذربایجان غربی می‌باشد که به وسیله سیستم خورشیدی برق دار شده است.

نظر شما