شناسهٔ خبر: 47134680 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برداشت مکانیزه گندم در منطقه سیستان آغاز شد

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: برداشت مکانیزه گندم در سطح بیش‌از ۴۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی حوزه سیستان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عباس اشکانی مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان  گفت: با شروع فصل برداشت همزمان ۵۵ دستگاه کمباین و بیش‌از ۵٠٠ دستگاه دروگر کار برداشت محصول گندم را در منطقه آغاز کرده و تا نیمه اول تیرماه برداشت به اتمام خواهد رسید.

وی ادامه داد: امسال بدلیل سرما و یخبندان، تنش خشکی و عدم بارندگی و گرمای زودرس متوسط عملکرد گندم پایین‌تر از نرمال منطقه است و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش‌از ٩٠ هزار تن گندم برداشت شود.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: در فصل کشت بیش‌از یکهزار و ۳۰۰ تن بذر گواهی شده و حدود چهار هزار تن بذر اصلاح شده خود مصرفی و زارع به زارع جهت کشت استفاده شد که این باعث افزایش ضریب نفوذ بذور اصلاح شده به بیش از ۵٠ درصد شد.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از بذور اصلاح شده در افزایش عملکرد، اظهارداشت: امسال با هماهنگی مرکز تحقیقات و همراهی کشاورزان سیستانی یکهزار و ۶۰۰ تن گندم بذری خریداری و برای کشت سال زراعی آینده ذخیره سازی خواهد شد.

انتهای پیام/گ

نظر شما