شناسهٔ خبر: 47133185 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

واکنش گوترش به تحولات قدس اشغالی

مهر

دبیرکل سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواست به حق فلسطینیان برای برگزاری تجمعات مسالمت آمیز احترام گذاشته و از تشدید خشونت ها پرهیز کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از تشدید تنش ها در قدس اشغالی، خواستار خویشتنداری از سوی رژیم صهیونیستی شد.

بیشتربخوانید:

خشونت صهیونیست‌ها در قدس ادامه دارد +فیلم

در بیانیه ای که به همین منظور صادر شد؛ می خوانیم: دبیرکل سازمان ملل از تداوم خشونت ها در قدس شرقی و همچنین امکان تخلیه خانواده های فلسطینی از محله های شیخ جراح و سیلوان عمیقا نگران است و اسرائیل را در تطابق با تعهدات بشردوستانه بین المللی و قانون حقوق بشر بین المللی، به توقف تخریب ها و تخلیه ها فرا می خواند.

ببینید:

عکس/ ادامه ناآرامی‌ها در محله الشیخ جراح فلسطین

گوترش همچنین خواستار احترام به اماکن مقدس قدس اشغالی شد و بر تعهد خود به حمایت از حل این بحران از جمله در چارچوب کمیته چهارجانبه صلح و بر مبنای قطعنامه های سازمان ملل تاکید کرد.

وی یادآوری کرد که مقامات رژیم صهیونیستی باید به حق آزادی تجمعات مسالمت آمیز احترام بگذارند.

این در حالی است که منابع خبری از تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در روز دوشنبه به منظور بررسی تحولات قدس اشغالی خبر دادند.

بر اساس این گزارش، شورای امنیت سازمان ملل قرار است روز دوشنبه تشدید تنش ها در بیت المقدس و حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به فلسطینی ها در مسجدالاقصی و محله شیخ جراح را بررسی کند.

بیشتربخوانید:

شورای امنیت درباره قدس تشکیل جلسه می‌دهد

فشارهای بین‌المللی به رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به خشونتها علیه فلسطینی ها طی روزهای اخیر افزایش یافته است.

آمار مجروحین درگیری هایی را که از روز جمعه در قدس اشغالی آغاز شده است، بیش از ۳۰۰ نفر اعلام می شود.

این در حالی است که در روزهای گذشته درگیری در محله شیخ جراح واقع در قدس اشغالی نیز در پی تهدید شدن تعدادی از خانواده‌های فلسطینی ساکن در این محل از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی برای خالی کردن منازل خود و واگذاری آن‌ها به صهیونیستها افزایش یافته است.

نظر شما