شناسهٔ خبر: 47128293 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بهره مندی هر ۴۴ روستای شهرستان محروم میامی از طرح توسعه

یک مقام مسوول با اشاره به قرار گرفتن میامی در بین ۳۱ شهرستان محروم کشور. از بهره مندی هر ۴۴ روستای شهرستان کمتربرخوردار میامی از طرح توسعه خبر داد.

صاحب‌خبر -

علیرضا شریفی زاده معاون ‌هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در جلسه توسعه شهرستان میامی، اظهار کرد: روند اقدامات در حال انجام در خصوص تحقق سند توسعه شهرستان میامی، تسریع باید.

وی گفت: دستگاه های اجرایی در خصوص تحقق سند توسعه میامی به صورت جدی پای کار باشند و با برگزاری جلسات به صورت‌ماهانه، نتایح عملکرد به دبیرخانه ستاد ارسال شود.
وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به پایان کار دولت، نیاز است تا اقدامات انجام شده تا کنون، دسته بندی، بررسی و واکاوی شده و نسبت به تقویت ضعف ها اقدام‌شود.
معاون استاندار سمنان اضافه کرد: ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی در خصوص تحقق سند توسعه شهرستان میامی انجام و برخورد جدی با دستگاه های اجرایی که‌کوتاهی کردند، انجام می شود.
وی تاکید کرد: تخصیص اعتبارات شهرستان میامی در سال جاری نیز باید در دستور کار قرار داشته و سازمان‌مدیریت و برنامه ریزی استان باید در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشد تا حداقل ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش اعتبارات را شاهد باشیم.
شریفی نژاد خاطرنشان کرد: ماحصل و نتایج تحقیقات و مطالعات و اسناد تهیه شده باید جمع بندی و برای اجرا به مشاوران و پیمانکاران ارائه شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در پایان از پیگیری برای تخصیص آب ویژه صنعت و راه اندازی مرکز معاینه فنی شهرستان میامی خبر داد و ضمن انتقاد از عملکرد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص تحقق سند توسعه شهرستان میامی، گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ضمن ایجاد ارتباط مستمر با فرماندار شهرستان، اقدامات ویژه در این خصوص و بهره برداری از ظرفیت های مستعد گردشگری در میامی را در دستور کار قرار دهد.

‍ ملایری، فرماندار شهرستان میامی نیز در این نشست با اشاره به ویژگی های خاص این شهرستان کمتر برخوردار گفت: ۸۸ درصد جمعیت ‌ما در شهرستان، روستایی است و مطالبات خود را داشته و نیاز است تا متخصصانی ویژه این امر در راستای رفع معصلات اجتماعی و فرهنگ سازی، خدمات ارزشمنی ارائه دهند.

وی با بیان اینکه قوم‌ها، گویش ها و مرام ها و مسلک های‌ مختلف و پراکندگی در بحث روستاها، کار را در این حوزه در شهرستان پیچیده و سخت تر می کند افزود: همجواری شهرستان با ۳ استان کشور، این شهرستان را به پلی ارتباطی و شاهراه تبدیل کرده و نیازمند اقداماتی ویژه تر است.

فرماندار میامی اضافه کرد: استعدادهای بسیار خوبی در سطح روستاهای شهرستان میامی وجود دارد که با همدلی و وقاف خود مردم و تولید کنندگان خُرد، میتوان کارهای بزرگی انجام داد.

 وی گفت: حدود ۱۵۰ کیلومتر از مسیر تهران مشهد در شهرستان میامی واقع است‌که می تواند پتانسیل خوبی برای اشتغال زایی باشد.

 ملایری افزود: در بخش گردشگری نیز پتانسیل های بسیار خوبی از جمله کاروانسراهای تاریخی در شهرستان وجود دارد که می تواند زمینه ساز اشتغال زایی باشد.

 وی ادامه داد: در خصوص معادن نیز، شهرستان میامی معادن فلزی و غیر فلزی بسیار خوبی برای اشتغال زایی و توسعه اقتصادی و صنعتی دارد که نیاز است تا زیرساخت های برق و آب آن انجام شود که خوشبختانه طراحی خط برق رسانی برای میاندشت انجام و پیمانکار انتخاب شده است و شروع به کار می کند.

فرماندار میامی بر ضرورت پیش بینی ایجاد پست ۶۳ کیلوات در این شهرستان تاکید و تصریح کرد: آب یکی دیگر از مشکلات منطقه است که سرمایه گذاری در این شهرستان را نیز با دغدغه هایی روبرو کرده است که برای این‌ مهم و تخصیص آب برای توسعه سرمایه گذاری باید اقداماتی اندیشیده شود.

 ملایری گفت: منطقه ۴۰۰ هکتاری شهرک صنعتی میامی با زیرساخت های آب و برق و گاز زمینه مطلوبی برای ورود و جذب سرمایه گذاران دارد و ایجاد ناحیه صنعتی کالپوش نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: شرکت ‌معدنی پرشیا، شرکت اهجار معدن، کارخانه آرد در شهرستان میامی، فاز اول ناحیه صنعتی کالپوش، اولین‌ مرکز بهبود و بازتوانی اختلال مصرف مواد مخدر و تاسیس اورژانس اجتماعی، از جمله اقدامات افتتاحی و قابل بهرداری در شهرستان میامی است.

 فرماندار شهرستان افزود: ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی توسط کمیته امداد امام‌خمینی به متقاضیان در شهرستان میامی اعطا شده که در سال جاری نیز بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان برای مشاغل خانگی و خرد روستایی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در راستای اشتغال و توسعه شهرستان توسط دو بانک‌ملی و کشاورزی زمینه اشتغال ۴۵۰ نفر با اعطای تسهیلات فراهم‌شد افزود: روکش آسفالت محور دوم عباس آباد به کاهک به طول ۱۶ کیلومتر نیز صورت گرفته است.

 فرماندار میامی اظهار کرد: ۷۵۰‌میلیارد تومان برای تکمیل استخر میامی توسط استاندار کمک شد که هم اکنون این مجموعه ورزشی آماده بهره برداری است.

وی با بیان اینکه پروژه احداث شبکه جمع آوری فاضلاب روستای کالپوس در شهرک جدید، طی هفته گذشته کلنگ زنی شد خاطرنشان کرد: شرکت‌ خدمات رفاهی فطرس نیز با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان در شهرستان میامی راه اندازی و قابل بهره برداری است.

وی با اشاره به تعدد روستاها در این شهرستان اظهار کرد: تهیه سند توسعه روستاها با همکاری سازمان ‌مدیریت و برنامه ریزی، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، آماده است و امروز تمامی ۴۴ روستای شهرستان میامی دارای سند توسعه هستند.

انتهای پیام

نظر شما