شناسهٔ خبر: 47128118 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اتلاف ۱۳۴۵ دام در سیل دامغان، میامی و گرمسار/ خسارت ۳۷۰ میلیاردی سیل به سمنان

معاون استاندار سمنان با اشاره به وقوع سیل در سه شهرستان این استان و آسیب های وارده به برخی زیرساخت ها در بخش های راه ،کشاورزی،دامداری و...گفت: در جریان سیل در موجب سیل در شهرستان های دامغان، میامی و گرمسار یک هزار و ۳۴۵ راس دام در استان سمنان به علت حادثه اخیر سیل تلف شدند.

صاحب‌خبر -

منوچهر فخری در جلسه بررسی مسائل سیل استان سمنان اظهار کرد: سیل اخیر در مجموع ۳۷۰ میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی این استان وارد کرده است.
وی با اشاره به این که متاسفانه بارندگی موجب سیل در شهرستان های دامغان، میامی و گرمسار شد افزود: جدا از آسیب ها به بخش های دیگر، یک هزارو ۳۴۵ راس دام در استان سمنان به علت حادثه اخیر سیل تلف شدند.
فخری با تاکید بر اینکه در حوزه راه، منابع طبیعی، کشاورزی، منازل مسکونی و... خساراتی وارد شده است، اضافه کرد: با پیگیری های استاندار و همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط تلاش کردیم مشکلات را رفع کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به اینکه میزان خسارات ها برآورد شده است و با پیگیری مسوولان به زودی پرداخت می شود اظهار کرد: با پیگیری های استاندار تقریبا تمام روستاهای این استان در سال گذشته تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.
وی افزود: باید بیمه به تعهدات خود عمل کند و خسارات را پرداخت کند، در غیر این صورت با متخلفین برخورد خواهد شد.
فخری بر بازنگری احداث پل ها، ترمیم و مرمت حوزه های بالا دست و تعمیر قنوات در اسرع وقت تاکید کرد و گفت: با توجه کمبود منابع آبی، باید مباحث آبی در استان مدیریت شود.
وی با اشاره به اینکه سیل قابل پیش بینی و پیشگیری است عنوان کرد: با توجه به ظرفیت های بالای استان، انتظار می رود که در این زمینه ،در مواقع مشابه اقدام موثری صورت گیرد.

‍  پاکسازی آبگرفتگی ها در روستاهای دامغان

مهدی بندر آبادی فرماندار شهرستان دامغان با اشاره به وقوع سیل در دامغان گفت: در دو سال گذشته چنین سیلی را در جنوب شهرستان دامغان داشتیم و وقوع سیل اخیر موجب نگرانی مردم شد. 

وی با بیان اینکه جلسه مدیریت بحران در اسرع وقت برگزار شد ادامه داد: دستگاه های اجرایی مرتبط مانند هلال احمر، راهداری، بسیج، سپاه، جهاد کشاورزی و... بسیار همکاری داشتند و کمک کردند. 

فرماندار دامغان با بیان اینکه علت های سیل شناسایی شد و گزارش آن جهت پیشگیری ارائه می شود افزود: در اسر ع وقت خانه هایی که دچار آبگرفتگی شد، پاکسازی گردید. 

تلف ۶۸۰ دام در میامی

 طائران پور معاون فرماندار شهرستان میامی با اشاره به قطع برق در اثر سیل اخیر گفت: به دنبال تخریب و افتادن تیرهای برق روستایی در ادامه با تلاش نیروهای امدادی مربوطه برق روستاها بلافاصله وصل شد. 

وی با اشاره به آسیب ها به زیرساخت های ارتباطی در این شهرستان خاطرنشان کرد: سیل خسارت بسیاری به بخش کشاورزی، راه های روستاها و واحدهای مسکونی زد.  

معاون فرماندار میامی از آسیب به دامداران و کشاورزان در جریان سیل شب گذشته خبر داد و افزود: ۶۸۰ راس دام در شهرستان میامی در وقوع حادثه سیل تلف شدند. 

انتهای پیام

نظر شما