شناسهٔ خبر: 47128060 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

سید عمار حکیم:

رژیم صهیونیستی از درون پاشیده است

رهبر جریان حکمت ملی عراق: اولین دلیل ضعف رژیم صهیونیستی وابستگی این رژیم به سلاح بی‌ضابطه‌ و رفتار نظامی دژخیمانه در قبال ملت مظلوم و مستضعف و تقریبا بی‌دفاع فلسطین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا،  «سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در وبینار «روز قدس، روز مستضعفین» که به همت مجمع جهانی بیداری اسلامی برگزار شد، گفت: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان یادآور ابتکار عمل بزرگ امام خمینی (قدس سره الشریف) در جاودانه کردن قدس شریف و اراضی مقدس آن و ملت مظلوم و صبور و استوار فلسطین در وجدان انسانی و اسلامی است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با انقلاب مبارک و رهبری اندیشمندانه خود که امروز در آیت الله خامنه‌ای جلوه‌گر است، ۴۰ سال است که در مسائل سرنوشت‌ساز امت اسلامی در همه ایستگاه‌ها و بزنگاه‌ها پیشگام می‌شود، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در این راه از هزینه‌های سنگین و چالش‌های سخت باکی ندارد. این همان موضع شجاعانه‌ای است که حوزه عملیه نجف اشرف از دهه‌ها پیش گرفت. از زمان مرحوم آیت‌الله العظمی سیدمحسن حکیم (قدس سره) تا حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی (دام ظله)، در دفاع از فلسطین و ملتش و قدس شریف و آرمان آن.

حکیم با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی، رژیمی شکننده و ضعیف و از درون پاشیده است، گفت: اولین دلیل ضعف رژیم صهیونیستی وابستگی این رژیم به سلاح بی‌ضابطه‌ و رفتار نظامی دژخیمانه در قبال ملت مظلوم و مستضعف و تقریبا بی‌دفاع فلسطین است.

حکیم در ادامه با اشاره به اینکه اگر این حمایت و پشتیبانی خارجی نبود این رژیم هرگز موجودیت قابل توجهی نداشت و  وجودش ادامه پیدا نمی‌کرد گفت: رژیم صهیونیستی رژیمی است که از دودستگی و تفرقه و اختلاف ارتزاق می‌کند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق افزود: رژیم صهیونیستی با گذشت ده‌ها سال همچنان گرفتار عقده جماعت شکست‌خورده وحشت‌زده و منزوی و نگران سرنوشت خویش است. علیرغم صدها شهرک و با وجود غصب زمین‌ها و حکم و تصمیم ها با رفتار ددمنشانه و تحمیل قدرت، رژیم صهیونیستی همچنان مانند جسمی غریب در میان کشورهای باثبات و استوار و اصیل جهان است، چون رژیمی معیوب و ساختگی است.
حکیم تصریح کرد: مسئله فلسطین مسئله‌ای عادلانه و برحق است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت یا از آن کوتاه آمد. وجدان بیدار و امت زنده از کرامت خود کوتاه نمی‌آید و آرمان‌هایش را نادیده نمی‌گیرد. دفاع از فلسطین فقط دفاع از فلسطین نیست بلکه دفاع از بشریت و ارزش‌ها و اصول آن است.

وی همچنین گفت: هر اختلافی بر سر این مسئله وجودی می‌تواند موجب تضعیف مسلمانان شود و دشمن را  بر آنان مسلط کند و این خطری بزرگ است که باید با وحدت کلمه و اتحاد در نگاه و هدف و سرنوشت از آن‌ جلوگیری کنیم و مسئولیت‌پذیر باشیم و اختلافات جنبی را کنار نهیم.

انتهای پیام/

نظر شما