شناسهٔ خبر: 47126777 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ماکرون:

محور نشست آتی سران اتحادیه اروپا، روسیه و برگزیت خواهد بود

رئیس‌جمهور فرانسه امروز و پس از برگزاری نشست غیررسمی اتحادیه اروپا در پرتغال اعلام کرد: محور نشست آتی سران اتحادیه اروپا، روسیه و برگزیت خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری تاس، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه امروز شنبه و پس از برگزاری نشست غیررسمی اتحادیه اروپا در شهر پورتو واقع در پرتغال اعلام کرد که نشست آینده رهبران این اتحادیه با موضوع روسیه و برگزیت خواهد بود.

رئیس‌جمهوری فرانسه در این باره گفت: امروز مسئله روسیه و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را بررسی کرده و در ۲۵ ماه می‌نیز به همین موضوع‌ها برخواهیم گشت.

این در حالیست که با تنش آفرینی‌های مکرر غرب علیه مسکو، اتحادیه اروپا و آمریکا به بهانه‌های مختلفی از قبیل موضوع ابزاری حقوق بشر در صدد مقابله با روسیه هستند.

گفتنی است خروج انگلستان از اتحادیه اروپا «برگزیت» در ماه ژوئن ۲۰۱۶ در این کشور به همه‌پرسی گذاشته شده و با ۵۲ رای موافق مقابل ۴۸ رای مخالف به تصویب رسید.

مجمع عمومی پارلمان اروپا طی نشستی در بروکسل، توافق خروج انگلستان از این نهاد «برگزیت» را با ۶۲۱ رای موافق در برابر ۴۹ رای مخالف به تصویب رساند.

نظر شما