شناسهٔ خبر: 47126732 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

چراغ خانه اهالی روستای صعب‌العبور

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی از برق شدن اولین روستای استان در

صاحب‌خبر -

اکبر حسن بگلو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه از برق شدن اولین روستای آذربایجان‌غربی توسط سیستم خورشیدی خبر داد و گفت: طی اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ با نصب ۱۰ عدد سیستم خورشیدی ۱.۵ کیلوواتی و اعتباری بالغ بر ۱۱میلیارد ریال، علی رغم وجود شرایط سخت جغرافیایی، عملیات تامین برق این روستا توسط سیستم خورشیدی به اتمام رسید و به این ترتیب "امن کندی" اولین روستای آذربایجان‌غربی است که به وسیله سیستم خورشیدی برق‌دار شده است.

وی افزود: طی سال‌های اخیر برق‌رسانی به روستاهای فاقد برق آذربایجان‌غربی با قدرت بیشتر و سرعت مضاعفی انجام شد تا بتوانیم شاهد مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها، افزایش رضایتمندی روستائیان، ایجاد اشتغال و توسعه بخش دامداری و کشاورزی در مناطق مستعد کشاورزی و دامداری باشیم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی تاکید کرد: این شرکت همواره در برق رسانی به روستاهای بدون برق پیشرو بوده و با تلاش جهادگران این عرصه تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار دارای کد آبادی از نعمت برق برخوردار هستند.  

وی با اشاره به اینکه روستاهایی در استان هستند که احداث شبکه در مسیر برق‌رسانی به آنها با مشکلاتی مواجه است عنوان کرد: از جمله روستای "امن کندی میاندوآب" که گرما و سرما، برف و باران و کولاک و شرایط صعب العبور نتوانست مانعی بر سر راه تلاشگران صنعت برق برای روشن کردن خانه‌های این روستا شود. 

حسن بگلو ادامه داد: برای بهره مندی مردم این روستا از نعمت برق مذاکراتی با شرکت توانیر انجام و مقرر شد روستای مذکور با سیستم مولد خورشیدی جدا از شبکه برقدار شود در این راستا قرارداد برق‌رسانی به روستای امن کندی در ماه‌های پایانی سال گذشته منعقد شد.

وی خاطرنشان کرد: در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ با نصب ۱۰ عدد سیستم خورشیدی ۱.۵ کیلوواتی و اعتباری بالغ بر ۱۱میلیارد ریال، علی رغم وجود شرایط سخت جغرافیایی، عملیات تامین برق این روستا توسط سیستم خورشیدی  به اتمام رسید و به این ترتیب امن کندی اولین روستای آذربایجان‌غربی می‌باشدکه به وسیله سیستم خورشیدی برق‌دار شده است. 

انتهای پیام/ر

نظر شما