شناسهٔ خبر: 47125873 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

تصویب دامنه متقارن مثبت و منفی ۵ در هیات مدیره سازمان بورس | دستورالعمل حجم مبنا تغییر کرد

با توجه به مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر افزایش تدریجی و پیرو مطالعات صورت گرفته، هیات مدیره سازمان بورس، متقارن‌سازی دامنه در همین مقطع و سپس افزایش تدریجی دامنه به صورت متقارن را مصوب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه  عصر امروز مورخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، با توجه به مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر افزایش تدریجی و پیرو مطالعات صورت‌گرفته، در خصوص متقارن‌سازی دامنه در همین مقطع و سپس افزایش تدریجی دامنه به صورت متقارن تصمیم گرفت.

از همین رو دامنه نوسان  به جای ۶+ و ۴-  به مثبت و منفی ۵  تغییر یافت و در آینده با رصد شرایط بازار نسبت به افزایش دامنه اقدام خواهد شد.  

همچنین در خصوص دامنه نوسان و حجم مبنا در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران مقرر شد از روز شنبه، مورخ ۱۴۰۰/۰۲/۲۵، حداقل ارزش مبنا در حجم مبنا برای تمامی نمادهای معاملاتی سهام بورس اوراق بهادار  تهران، بازار اول و دوم  فرابورس ایران  به ۱۵ میلیارد ریال و همچنین این مقدار در خصوص بازار پایه تابلوهای زرد، نارنجی و قرمز به ترتیب ۱۰ میلیارد، ۵ میلیارد و ۲.۵ میلیارد تغییر یابد.

نظر شما