شناسهٔ خبر: 47125659 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شمار جانباختگان کرونا در استان سمنان به یکهزار و ۵۷ نفر رسید

سمنان- ایرنا- ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان ۲ نفر دیگر را در استان سمنان گرفت و بر این اساس از ابتدای شیوع کرونا تا ظهر نوزدهم اردیبهشت ۱۴۰۰ تعداد جانباختگان این بیماری در استان به یکهزار و ۵۷ نفر رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان شامگاه یکشنبه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: ۸۶ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر شنبه تا ظهر یکشنبه شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تا به امروز به ۳۷ هزار و ۲۸۸ نفر رسید.

بنابر این گزارش، ۲۷۱ نفر به خاطر ابتلای قطعی به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند و ۲۷ هزار و ۹۸۷ نفر تاکنون به صورت سرپایی درمان شدند.

طبق اعلام این کمیته، با ترخیص ۴۴ نفر طی ۲۴ ساعت اخیر، موارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در این استان به ۹ هزار و ۸۸۱ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونای استان، شهرستان‌های گرمسار، دامغان، سمنان شاهرود و مهدیشهر در وضعیت نارنجی و شهرستان های سرخه، میامی و آرادان در وضعیت زرد قرار دارند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۳۸۶ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۴ هزار و ۹۱۰ نفر رسید. پنج هزار و ۵۳۸ بیمار بدحال نیز در بخش های آی سی یو بستری هستند.

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: از دیروز تا امروز (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۴ هزار و ۱۴۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۴۴ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۶۵۴ هزار و ۸۱۱ نفر رسید.

وزارت بهداشت در این اطلاعیه افزود: تاکنون دو میلیون ۱۰۹ هزار و ۷۰۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. پنج هزار و ۵۳۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و ۱۷ میلیون و ۶۹ هزار و ۱۲۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس این گزارش، اکنون ۴۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۶۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۳۹ شهر در وضعیت زرد و صفر شهر در وضعیت آبی قرار دارند. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. با افزایش مبتلایان در سیستان و بلوچستان نیز تعداد شهرستان‌های آبی به صفر رسید.

نظر شما