شناسهٔ خبر: 47125605 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

آیت الله رئیسی در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان همدان:

اصلاح نظامات پولی و اداری در کشور باعث کاهش جرائم و ورود پرونده به دادگستری ها می شود

رئیس قوه قضاییه در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان همدان گفت: اصلاح نظامات پولی و اداری در کشور باعث کاهش جرائم و ورود پرونده به دادگستری ها می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس دستگاه قضایی در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان همدان ضمن عرض سلام به شهیدان، کارکنان و خانواده های کارکنان، استفاده از فرصت باقیمانده ماه رمضان را بهترین فرصت برای ظرفیت سازی بیان کرد. آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه انسان در پرتو ماه رمضان قدر و مناجات باید خود را بسازد، افزود: لیله القدر راهواری است که خدا هموار کرد تا انسان راه یک عمر را طی کند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه گفت: بنده در سالهای ابتدای انقلاب که خدمت مردم همدان بودم افتخار آشنایی با شهدای بزرگی همچون شهید حاج میرزا سلگی، شهید حاج حسین همدانی و شهید چیت سازیان را داشتم. این استان مزین است به نام این شهیدان و همچنین عالمانی مثل ملاعلی همدانی و شهید مدنی.

آیت الله رئیسی گفت: باید کرامت مردم را صبورانه حفظ کرد؛ حفظ کرامت وظیفه همه ماست.

رئیس قوه قضائیه ضمن تاکید بر حفظ سلامت در اداره کشور اداره استان و اداره دستگاه قضایی از همه قضات و کارکنان خواست تا از سلامت قضایی صیانت کنند. مجموعه سالم میتواند مردم را امیدوار کنند؛ تک تک مسئولان در صیانت از سلامت اداری و قضایی وظیفه دارند.

وی از ابتکار استان همدان در ارزش گذاری قضات و ارزشیابی در همه بخش های دستگاه قضایی تشکر کرد و افزود: در سراسر کشور این ابتکار باید پیاده شود و مورد تاکید قرار گیرند. ما تلاش قضات و کارکنان را در دستگاه قضایی میبینم و ازین تشکر میکنیم.

بحث بعدی که مورد تاکید رئیس قوه قضاییه قرار گرفت اصلاح مجرمین بود. آیت الله رئیس گفت: وظیفه دستگاه قضایی باید اصلاح مجرمین را مانند دیگر پرونده ها مورد تاکید قرار دهد؛ قضات و مسئولین قضایی باید اصلاح مجرمین را بعنوان یک محور قرار دهند؛ همه معمان تربیتی قضات روانشناسان باید کمک کنند که جرم را کاهش بدیم.

اجرای سند تحول امر دیگری بود که رئیس قوه قضاییه در این مورد گفت: تمام بدنه دستگاه قضایی باید متاثر از سند تحول دستگاه قضایی باشد؛ باید مردم احساس کنند که تحول ایجاد شده. مردم باید لمس کنند که کارها تسهیل شد تسریع شد و به نتیجه مناسب رسید.

وی ادامه داد: توسعه صلح و سازش امر بسیار پسندیده ای است که ابتکار استان همدان است و امری کاملا قابل تقدیر است.

اگر به هر دلیلی ناهنجاری های اجتماعی پیش آمد در مسائل خانوادگی. مالی و .. که می تواند با گذشت حل شود بهتر است تا با حل اختلاف حل شود و کار به دادگستری گسیل داده نشود.

آِیت الله رئیسی در مورد اتقان احکام گفت: اتقان ارا باید به نفع مردم باشد و باید دادگاه ها کار دقیق انجام دهند. در مورد قرار تامین و بازداشت باید با احتیاط عمل کرد. در مواردی که خاص هستند و قانون بیان می کند انجام شود و باید در این زمینه به شدت دقت شود.

رئیس قوه قضاییه در بخض دیگری از سخنان خود گفت: هر چه ما بتوانیم کار هایی کنیم که منتهی بشود به کاهش ورود پرونده پرونده به دادگستری ارزشمند است. اصلاح نظامات، اداری، مالیاتی و مالی در کشور موجب کاهش جرم و ورود پرونده و ناهنجاری های اجتماعی می شود.

وی در مورد حمایت از قاضی تاکید کرد: قاضی شجاع باید تحت حمایت باشد.

آیت الله رئیسی در پایان سخنان خود گفت: در دستگاه قضایی سیاست انقباضی در جریان است و نه انبساطی. ما باید قوه قضاییه را چابک کنیم و پست هایی که لازم نیست را جمع آوری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما