شناسهٔ خبر: 47125434 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه درمازندران؛

اقرار به گناه زمینه پذیرش توبه را فراهم می کند

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه ظاهر و باطن توبه باید یکی باشد، گفت: برای بخشیده شدن کافی است در درگاه خدا به گناهمان اعتراف کنیم و برای اینکه خدا از گناهانمان بگذرد ما هم باید از گناهان دیگران بگذریم، تا مورد بخشش خداوند متعال قرار بگیریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  شبستان  از ساری، حجت الاسلام والمسلمین « محمدباقر محمدی لائینی » امروز(۱۹اردیبهشت) د در بیست و ششمین روز از ماه مبارک رمضان در جمع نمازگزاران حاضر در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، با بیان شعر دیگری از حضرت علی (ع) اظهار کرد: خدایا از لغزش‌های من درگذر و گناهان مرا محو کن! من اعتراف می‌کنم‌ که گناهکار و خطاکارم، ناله میکنم تا مرا ببخشی! حضرت علی (ع) در این شعر از خدا می‌خواهد که او را بخشیده و گناهانش را محو کند.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: برخی‌ها خطا می‌کنند گردن‌کلفتی هم می‌کنند، ولی این شعر به فردی اشاره دارد که به گناه خود معترف است و از خدا می خواهد تا از گناهانش صرف‌نظر کند، بهترین کار در درگاه خداوند عذرخواهی کردن است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی خاطرنشان کرد:  ژست گناهکار و طلب‌کننده بخشش یک جور و ژست گناهکاری که به گناهان خود معترف نیست جور دیگری است، حضرت علی (ع) ژست خطاکارانه به خود گرفته و از عقوبت گناهش ابراز ترس می‌کند.

 

وی اذعان کرد: در مقابل خدا همیشه باید معترف باشیم که وسیله آمرزش ما در مقابل خداوند همین اقرار به گناه است، پوزش خواستن و جبران کردن همواره توصیه شده و اقرار فقط مختص درگاه خداوند است اقرار در مقابل دوستان و آشنایان جایز نیست و گاهی سبب عادی جلوه دادن گناه می‌شود.

 

خطیب جمعه ساری با بیان اینکه ظاهر و باطن توبه باید یکی باشد، عنوان کرد: برای بخشیده شدن کافی است در درگاه خدا به گناهمان اعتراف کنیم و اگر می‌خواهیم خداوند از گناهانمان بگذرد ما هم باید از گناهان دیگران درگذشته و با محبت و ببخش با آن‌ها رفتار کنیم تا خدا هم در روز قیامت ما را ببخشد، در کل هر کسی از یک مومنی درگذرد خدا هم از او درمی‌گذرد، پس باید بر گناهان خود معترف و ‌نالان باشیم‌.

پایان پیام/286

نظر شما