شناسهٔ خبر: 47125324 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

غافلگیری شکارچیان غیرمجاز به دست ماموران پلیس

شکارچیان به شکار 2 شکارچی غیرمجاز 2 راس قوچ وحشی و آهوی وحشی پرداختند و در کلات دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شمانیوز:بر اساس قانون اشخاصی که به صورت غیرقانونی اقدام به شکار حیوانات می‌نمایند مجرم بوده و برای آنها جرم در نظر گرفته می شود. آسیب رساندن به هر انسانی زنده یا هر حیوانی طبق قوانین و مقررات جرم است و فردی که سبب تلف شدن حیوانات و شکار آنها شود هم مجرم محسوب می شود طبق قانون هر نوع آسیبی به حیوانات اعم از شکار و مسمومی که بدون ضرورت و بدون مجوز انجام شود و موجب تلف یا نقض حیوان شود با برخورد قانونی روبرو می شود و مجازاتی در پی دارد.

 

 

سرپرست محیط زیست شهرستان کلات گفت: ماموران حفاظت محیط زیست دستگیری ۲ شکارچی غیرمجاز در کلاتکلات  با همکاری ماموران مرزبانی پاسگاه مرزی دو شکارچی مختلف را در منطقه شکار ممنوع مرزی دستگیر کردند.

 

دستگیری شکارچیان

حمید پناهی افزود از شکارچیان غیر مجاز لاشه دو راس قوچ وحشی و دو راس آهوی وحشی فشنگ چهارپاره و سایر ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.

پناهی گفت: دو نفر دیگر از متخلفان که اقدام به تیراندازی به سمت مأموران کرده بودند از محل متواری شدند که با توجه به شناسایی افراد فراری تلاش برای دستگیری آنان ادامه دارد وی ادامه داد: متخلفان با استناد بند الف و جیم ماده ۱۰ و ۱۲ قانون شکار و صید و ماده ۶ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند

نظر شما