شناسهٔ خبر: 47125275 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دستگاه حفاری ۵۴ فتح به سمت چاه نفتی اورتاداغ در استان اردبیل جابجا شد

اهواز- ایرنا- مدیر پروژه حفاری ۶ حلقه چاه اکتشافی در شرکت ملی حفاری ایران از جابجایی دستگاه حفاری ۵۴ فتح به سمت موقعیت چاه اکتشافی اورتاداغ منطقه پارس آباد مغان در استان اردبیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران علی رفیعی اظهارداشت: این دستگاه حفاری و متعلقات آن به همراه تیم‌های تخصصی ترابری سنگین شرکت بوسیله بیش از  ۱۲۰ خودرو کشنده سنگین و فوق سنگین در مدت ۲۵ روز در موقعیت مورد نظر استقرار و تا ۴۵ روز آینده در مدار عملیات قرار می‌گیرد.

وی افزود: چاه اکتشافی اورتاداغ یکی از 6 حلقه چاهی است که انجام آن از سوی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران به شرکت ملی حفاری ایران محول گردیده و برای حفر آن دستگاه حفاری ۵۴ فتح با توان  2 هزار اسب بخار و امکان  حفر چاه‌های نفت و گاز تا عمق 6 هزار متر بکارگیری می‌شود.

رفیعی اظهار کرد: این دستگاه حفاری با برخورداری از متخصصان و کارکنان با تجربه و کارآمد از دکل‌های تحت سرپرستی مدیریت عملیات – ۲ خشکی شرکت است که اوایل سال ۱۳۷۹ به ناوگان  ملی حفاری پیوست و حفر ۳۳ حلقه چاه نفت و گاز و بیش از ۱۴۱ هزار متر حفاری را در کارنامه خود دارد.

مدیر پروژه حفاری ۶ حلقه چاه اکتشافی در شرکت ملی حفاری گفت: در اجرای پروژه حفاری این تعداد چاه برای مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، تاکنون دستگاه‌های حفاری ۷۴ و ۸۹ فتح در موقعیت میدان نفتی نام آوران در استان خوزستان و دستگاه حفاری ۳۳ فتح در منطقه گمیشان در استان گلستان بکارگیری شده است.

شرکت ملی حفاری ایران که دفتر مرکزی آن در اهواز است یکی از شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران است و اجرای عملیات حفاری به منظور اکتشاف، تولید و بهره‌برداری از مخازن نفت و گاز و نیز تعمیر و ترمیم آنها ایجاد چاه‌های تزریقی و انجام تمامی خدمات فنی وابسته اعم از قلمرو داخلی و فلات قاره را بر عهده دارد.

این شرکت هم‌اکنون دارای ۷۵ دکل حفاری است.

نظر شما