شناسهٔ خبر: 47125230 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

اساتید پزشکی در دوران کرونا افتخار آفریدند - مردم سالاری آنلاين

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه اساتید ما در دوران کرونا افتخار آفریدند، گفت: در این مدت، تولید محتواهای آموزشی واقعا چشمگیر بود و علاوه بر آن اساتید در امر آموزش، پاسخگویی و ارتباط با مردم کارهای ویژه ای انجام دادند.

صاحب‌خبر - رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه اساتید ما در دوران کرونا افتخار آفریدند، گفت: در این مدت، تولید محتواهای آموزشی واقعا چشمگیر بود و علاوه بر آن اساتید در امر آموزش، پاسخگویی و ارتباط با مردم کارهای ویژه ای انجام دادند.
به گزارش ایرنا، دکتر «محمودرضا مرادی» عصر یکشنبه در مراسم مجازی تجلیل از اساتید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به مناسبت هفته معلم افزود: برگزاری مراسم روز معلم از خاطرات خوب همه ما به عنوان عضو هیات علمی است که ۲ سال است از آن محروم شده ایم.  
وی اظهار داشت:🖌تاثیرات کرونا بر ابعاد مختلف جامعه، اقتصاد و فرهنگ برکسی پوشیده نیست که از جمله می توان از تاثیرات مهم آن بر آموزش نام برد.
مرادی گفت: باوجود این مشکلات، موضوع کرونا موجب اتفاقات مهمی شد که می توان به افزایش حس انسان دوستی دانشجویان اشاره کرد که منجر به انجام کارهای بسیار خوب درمانی، حمایتی و جهادی شد و در واقع آنان به یک بلوغ اجتماعی رسیدند.
وی تاکید کرد:🖌اساتید ما در بسیاری از جنبه ها بی نظیر عمل کرده اند. اساتید بالینی در کنار شغل شریف معلمی نشان دادند که دلسوز، مددکار و حامی مردم و جامعه هستند.  
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود:🖌در این بحران، گروه‌های مختلف از جمله گروه‌های عفونی، بیهوشی، داخلی، آی سی یو، ریه، اطفال، رادیولوژی و آزمایشگاه واقعا تلاش کردند.
وی در ادامه گفت:🖌ممکن است به زودی بیماری کووید ۱۹ خاتمه پیدا نکند اما شاید در سال آینده با تزریق واکسن بتوانیم کلاس‌های دانشگاه را به صورت حضوری برگزار کنیم.
مرادی با بیان اینکه🖌روش‌های تجربه شده مجازی در این مدت را باید پس از کرونا نیز ادامه دهیم، افزود:🖌اساتید الگوی بسیار خوبی در جانفشانی برای دانشجویان بوده اند که باید به دانشجویان معرفی شوند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: آموزش اجتماعی شدن سلامت برای دانشجویان بسیار مهم است و این دوران به ما ثابت کرد که بدون کمک دیگران نمی توانیم در زمینه سلامت موفق باشیم.
وی در پایان گفت:🖌تاکید بر نقش علم و تحقیقات به دانشجویان اهمیت زیادی دارد،  همچنین ما باید حس انسان دوستی را تقویت کنیم و خلائی را که ممکن است روند جامعه که منفعت طلبی فردی است در ما ایجاد کرده باشد، پر کنیم.
علوم پزشکی کرمانشاهی دانشگاهی با قدمت ۵۲ ساله
به گزارش ایرنا؛ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه در سال ۱۳۴۷ با مدرسه عالی پرستاری کار خود را آغاز کرد و سپس در سال ۱۳۵۴ با تبدیل شدن به دانشکده پزشکی به خدمت رسانی به مردم خطه غرب کشور همت گماشت.
دانشکده پزشکی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در سال ۱۳۶۴ با تبدیل شدن به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه قوام بیشتری گرفت و علاوه بر امر درمان و آموزش به پژوهش، نوآوری و تلاش برای پیشرفت علوم پزشکی و پیراپزشکی پرداخت.
این دانشگاه هم اکنون دارای هشت معاونت، هشت دانشکده، هفت مرکز آموزشی درمانی در شهرستان کرمانشاه، ۱۷ بیمارستان و ۱۴ شبکه بهداشت و درمان در شهرستان‌ها است.
دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشت دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقروکلیایی دارد.
۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۴ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۵ رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و ۲ رشته کاردانی است.
این دانشگاه همچنین ۴۵۳ عضو هیأت علمی دارد.
۶۱۲ دانشجوی خارجی نیز در رشته‌های دکترای عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
براساس آمارها سالانه بیش از ۸۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما