شناسهٔ خبر: 47125186 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هفت معدنچی گرفتار شده در سیل روداب سبزوار نجات یافتند

سبزوار- ایرنا- رییس جمعیت هلال احمر سبزوار گفت: در پی وقوع سیلاب عصر یکشنبه در روستای اریان بخش روداب این شهرستان، هفت معدنچی گرفتار شده در سیل با تلاش ماموران هلال احمر نجات یافتند.

صاحب‌خبر -

محمدعلی جباری  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این معدنچیان در  یکی از معادن بخش روداب سبزوار مشغول فعالیت بودند که با وقوع سیلاب به داخل لودر هدایت شده بودند اما هر لحظه خطر غرق شدن آنها وجود داشت.

وی اضافه کرد: تیم امداد و نجات هلال احمر با استفاده از عملیات پیچیده و فنی و با استفاده از طناب و تجهیزات لازم پس از چهار ساعت تلاش موفق شدند این معدنچیان را از خطر سیلاب نجات دهند.

رییس جمعیت هلال احمر سبزوار گفت: طی روزهای گذشته با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر وقوع سیل و بارندگی شدید، نیروهای هلال احمر این شهرستان در حالت آماده‌باش بودند.

جباری با اشاره به آماده بودن تجهیزات پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای سبزوار افزود: شهروندان در صورت نیاز به کمک با سامانه ۱۱۲ تماس بگیرند.  

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ریزش باران که از عصر دیروز در خراسان رضوی شدت گرفته است تا روز سه‌شنبه هفته جاری به صورت پراکنده تداوم خواهد داشت.

به دنبال فعالیت این سامانه بارشی، رگبار توام با رعد و برق، بارش تگرگ، آبگرفتگی خیابانها، احتمال سیلاب، افزایش شدت وزش باد و احتمال بروز خسارت در بیشتر نقاط خراسان رضوی به ویژه در نیمه غربی و بخشهای شمالی و مرکزی استان پیش بینی شده بود.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

برچسب‌ها:

نظر شما