شناسهٔ خبر: 47124737 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

رئیسی: باید در مجموعه قضایی از سلامت، صیانت کرد

خبرگزاری ایسنا

رئیس قوه قضائیه گفت: باید در مجموعه قضایی از سلامت، صیانت شود تا مبادا آسیب ببیند چراکه مجموعه سالم می تواند حکم عادلانه صادر کند و در حفظ سلامت فقط مدیران و مجموعه نظارتی نقش ندارند، تک تک عزیزان در حفظ این سلامت تلاش کنند، از هر نوع ناسلامتی باید پرهیز کرد

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

سیدابراهیم رئیسی عصر یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در جلسه شورای اداری استان همدان، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان بسیار ماه پر عظمتی است، از تمام این ماه باید بهره‌مند شد، به ویژه در هفته آخر ماه مبارک رمضان و این چند شب باقیمانده فرصتی است که باید برای ظرفیت سازی از آن استفاده کرد تا انسان بتواند در پرتو نورانی بودن این ماه، قرآن و لیله‌القدر خود را بسازد.

وی گفت: لیله‌القدر راهواری است که خداوند مقرر کرد برای امت پیامبر که در این راهوار ره یک عمر را طی کنند و اگر سلیمان نبی با راهوار، ره یک ماهه را طی کرد ما می توانیم ره یک عمر را در این ماه، از آن خود کنیم به ویژه امشب که شب با فضیلتی است.

رئیسی در ادامه مطرح کرد: سال های پس از پیروزی انقلاب که توفیق انجام مأموریت در همدان را داشتم در جوار شهدای همدان توفیق حضور داشتم و هرکوی و برزن این شهر به زینت نام مقدس شهیدان مزین است؛ علمای بزرگی مانند ملاعلی همدانی داشته که توفیق زیارت ایشان را نداشتم اما در حالات ایشان خواندم عالم خودساخته با ظرفیتی بود، آثار تربیتی شهید مدنی همچنان در این شهر است پدر شهیدان علوی که در سال‌های پس از پیروزی انقلاب برای خدمت به این شهر شب و روز نداشت، خداوند ان‌شاءالله روح مطهر همه عزیزان را با شهدای کربلا محشور کند که در طول سال در پرتو ظرفیت سازی ماه مبارک رمضان بهره مند شدند و نقش استان همدان و شهدای عالیقدر نقش برجسته ای است که به عنوان الگو پیش روی همه ما هستند.

رئیسی خاطرنشان کرد: در مجموعه دادگستری این استان، خدمت به مردمی که ۸۰۰۰ شهید و جانباز و ایثارگران زیادی دارد، توفیق بسیار بزرگی است و برای خدمت به مردم و حفظ کرامت آنها به همه ادارات به صورت عام و دادگستری به صورت خاص توصیه می کنیم که باید کرامت آنها حفظ و موضوعشان پیگیری شود. کرامت همکاران، ارباب رجوع، قضات وظیفه همه ما است.

وی با تأکید بر حفظ سلامت مجموعه اداری کشور، گفت: همکاران همت کرده و از این سلامت، صیانت کنند. باید در مجموعه قضایی از سلامت، صیانت شود تا مبادا آسیب ببیند چراکه مجموعه سالم می تواند حکم عادلانه صادر کند و در حفظ سلامت فقط مدیران و مجموعه نظارتی نقش ندارند، تک تک عزیزان در حفظ این سلامت تلاش کنند، از هر نوع ناسلامتی باید پرهیز کرد.

رئیسی ادامه داد: این نظام ارزشیابی قضات، کارکنان و وکلا امر بسیار پسندیده ای است و از این ابتکار باید تقدیر کرد و من از معاونت راهبردی می خواهم این کار را به صورت سراسری دنبال کنند. دادسرای انتظامی نیز فعال است اما ارزشیابی باید برای تمام بخش‌ها باشد.

وی مطرح کرد: محسن باید مورد تشویق قرار بگیرد و کارمند سالم، فعال، شفاف، نفوذناپذیر باید تشویق شود اما فردی که کم توجهی می کند باید مورد تذکر قرار بگیرد، این اصل یکی از فرمایشات امیرالمؤمنین به مالک اشتر نیز بود. قاطبه قضات ما قابل تقدیر هستند. سختی کار را در دستگاه قضایی می‌بینیم. حتما این سختی کار باید جبران شود.

رئیسی با اشاره به اصلاح مجرمین اظهار کرد: کسانی که به هر علت دچار آسیب شدند و کار آنها به زندان کشیده شده، دستگاه قضایی مانند رسیدگی به پرونده‌ها وظیفه اصلاح مجرمین را هم به عهده دارد. همگان باید کمک کنند به کسانی که آسیب دیده اجتماعی هستند و باید به جامعه برگردند و جامعه از خدمات آنها بهره مند شود. نگاه و سیاست سازمان زندان ها به همین روش است و اما باید همه همکاران کمک کنند. اصلاح مجرمین مورد تأیید است.

وی با بیان اینکه یک آدم درست زندگی کند مانند این است که جامعه اصلاح شده و باید نسبت به این قضیه قضات کمک کنند، گفت: همه وظایف به عهده قضات نیست و مربیان اجتماعی و نقش آفرینان در علوم تربیتی هم باید کمک کنند و فقط زندان‌ها نیستند. همه باید کمک کنند جرم را کاهش بدهیم و مجرمان اصلاح شوند.

رئیسی ادامه داد: در اجرای سند تحول باید تمام بدنه دستگاه قضایی متأثر شود و از مسئله تحول بر دستگاه قضایی اگر همه بدنه حس تحول پیدا نکنند، کفایت نمی‌کند بنابراین اول باید خود دستگاه احساس کند، بعد خود مردم احساس کنند.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۳۰ سامانه تاکنون فعال شده و تا آخر سال ۴۰ سامانه دیگر فعال می‌شود، مطرح کرد: با این کارها نیمی از احکام سند تحول اجرایی خواهد شد تا بدین ترتیب سند تحول در سطح کشور، استان، شهرستان و همه بخش ها سرایت کند و همه حس پیدا کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما