شناسهٔ خبر: 47124710 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

کلاهبرداری با وعده پرداخت وام و پیدا کردن کار

صاحب‌خبر -

جانشین فرمانده انتظامی استان از دستگیری شخصی در کرمانشاه خبر داد که به بهانه پرداخت وام و پیدا کردن کار اقدام به کلاهبرداری ۲ میلیارد ریالی از طعمه‌های خود کرده بود.

به گزارش خراسان، سردار جمال سلمانی به ایرنا افزود: پس از چند مورد شکایت با موضوع کلاهبرداری رایانه ای، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای کرمانشاه قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکیان پرونده درتحقیقات به عمل آمده بیان کردندبرای دریافت تسهیلات و کاریابی اقدام به درج آگهی در فضای مجازی کرده اند که شخصی با آن ها تماس گرفته و اعلام کرده با توجه به نفوذی که در ادارات و سرپرستی بانک ها دارد قادر است وام مد نظر و شغل مناسب را برای آن ها پیدا کند.

جانشین فرمانده انتظامی کرمانشاه گفت: طبق اظهارات شاکیان، این فرد با خودروهای مدل بالا و گران قیمت با آن ها ملاقات داشته و پس از جلب اعتمادشان و به بهانه دریافت تسهیلات مورد نیاز و شغل مناسب برای آن‌ها اقدام به دریافت ۲ میلیارد ریال از طعمه‌های خود کرده بود.

وی افزود: ماموران پلیس فتا با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی متهم مذکور شدند و پس از هماهنگی با مقام قضایی در عملیاتی غافلگیرانه وی را در محل سکونتش دستگیر کردند.

سردار سلمانی ادامه داد: متهم دستگیر شده در بازجویی های ابتدایی منکر جرم خود بود، اما پس از مواجهه با مدارک و مستندات لب به اعتراف گشود و به کلاهبرداری میلیاردی خود به بهانه پرداخت تسهیلات و کاریابی اعتراف کرد.

وی در پایان از معرفی کلاهبردار دستگیر شده به دستگاه قضایی خبر داد و گفت: این فرد با صدور قرار وثیقه راهی زندان شده است.

نظر شما