شناسهٔ خبر: 47124571 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ضرورت انجام دقیق وظایف ذاتی سازمان‌ها از سوی مدیران/ ایجاد اشتغال پایدار برای ۷۴ درصد زندانیان

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: ضرورت آشنایی و انجام دقیق و صحیح وظایف ذاتی سازمان ها و نهادها از سوی مدیران و مسئولان از عوامل اصلی کاهش ورودی پرونده ها با محاکم قضایی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، ناصر عتباتی عصر امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اردبیل، اظهار کرد: مدیران دستگاه‌ها و نهادهای باید آشنایی کامل و جامع با وظایف سازمانی و انجام صحیح آن داشته باشند و دستگاه قضایی استان تمام توان خود را برای کاهش وقوع جرم با استفاده از ابزارهای مختلف و هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی به کار می‌بندد.

وی افزود: دستگاه قضایی استان سعی می‌کند تا اقدامات پیشگیرانه بر اساس فرهنگ‌سازی در جامعه اتفاق بیفتد و مسلما برخورد کیفری دستگاه قضایی در مرحله آخر قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: حضور فیزیکی پلیس در سطح شهر به‌ویژه مناطق جرم‌خیز، از بین بردن بسترهای وقوع جرم در کنار استفاده از ظرفیت‌های مردمی و بسیج، آموزش مهارتهای ارتباطی، اشتغال‌زایی و درآمدزایی از مهم‌ترین عوامل موثر در کاهش وقوع جرم است.‌

عتباتی با انتقاد از برخی از اتفاقات که موجب قبح‌زدایی جرم و بزهکاری در جامعه می‌گردد، بیان کرد: نباید اجازه داده شود تا این گونه اقدامات موجب گسترش آسیب‌های اجتماعی در جامعه شود لذا دستگاه قضایی در این خصوص مصمم است و با متخلفان و مجرمان به شدت و قاطعانه برخورد می‌نماید.

ایجاد اشتغال پایدار برای ۷۴ درصد زندانیان

وی عنوان کرد: خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه دستگاه قضایی در همکاری و هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی استان و مراجع امنیتی و انتظامی، شاهد کاهش وقوع جرائم و بزهکاری در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ بودیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با قدردا‌نی از اقدامات اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان به‌ویژه در حوزه اشتغال‌زایی برای زندانیان، بیان کرد: استان اردبیل اولین استان در کشور در حوزه اشتغال‌زایی برای زندانیان است و توانسته برای ۷۴ درصد زندانیان، شغل مولد ایجاد نماید.

حجت‌الاسلام مهدوی راد، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل نیز در این جلسه با ذکر حدیثی از رسول اکرم(ص) در خصوص اصلاح امت و شاخص‌های پیشگیری از وقوع جرم، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین عوامل اصلی کاهش وقوع جرم، انجام وظایف ذاتی مسؤولان و مدیران دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی است که ضرورت دارد با انجام دقیق و به موقع وظایف خود گام‌های موثرتری برای کاهش وقوع جرم بردارند.

وی همچنین بر لزوم اجرای دقیق، صحیح و به موقع مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان که نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی و به تبع آن کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی را دارد تاکید کرد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از عموم شهروندان خواست تا هر گونه موارد تخلف را در سامانه سجام به آدرس sajam.scpd.ir گزارش نمایند تا اقدامات لازم قضابی با آن انجام گیرد.

انتهای پیام/3463/

نظر شما