شناسهٔ خبر: 47124569 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

رئیس ‌ستاد مبارزه با قاچاق اعلام کرد

کشف بیش از 13هزار میلیارد تومان قاچاق کالا طی10 ماه

رئیس‌ ستاد مبارزه با قاچاق گفت: در 10 ماه سال گذشته ۵۷۰ پرونده مقابله با قاچاق ملی و مهم به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان تشکیل شده که تاکنون ۱۶۲ پرونده با جزای نقدی ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان قطعیت یافته است.

صاحب‌خبر -

علی مویدی خرم‌آبادی در گفت‌و‌گو با مهر با ‌اشاره اینکه تحقق پشتیبانی از تولید در گروی رفع موانع مقابله با قاچاق است، گفت: مقابله مؤثر و هوشمند با قاچاق به عنوان یکی از فرآیندهای اساسی مبارزه با این پدیده شوم، موجب می‌شود تا خطر انجام این تخلف و جرم افزایش یافته و بازدارندگی آن آشکارتر شود. ستاد با این نگاه در پرتو تأکیدات مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر برای حمایت همه‌جانبه از تولید و با توجه به تشدید تحریم‌های ظالمانه و شیوع بیماری کرونا و درک ضرورت ایجاد شده برای تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، تمرکز برنامه‌ها و اقدامات مقابله‌ای خود را بر کالاهای اساسی قرار داده و با اتخاذ تمهیداتی فوق‌العاده، توفیقات چشمگیری را برای مهار قاچاق دام، سوخت، گندم، اقلام شوینده و بهداشتی و سایر کالاهای اساسی به دست آمد.
وی افزود: این اقدامات برای جلوگیری از خروج کالاهای اساسی در حالی صورت گرفت که همزمان طرح‌های عملیاتی برای برخورد با قاچاق پوشاک، کالاهای دخانی، لوازم خانگی از مبادی ورودی تا سطح عرضه و تنگ‌تر کردن محاصره کالاهای قاچاق به سمت مبادی ورودی برای حمایت از تولید داخل در جریان بود که دستاوردهای ارزنده‌ای را به اذعان تولیدکنندگان به ویژه در بخش پوشاک داشته است. رئیس ‌ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ادامه گفت: ارزش کلی کشفیات نیز در ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۹، معادل ۱۳۶ هزار میلیارد ریال بوده که این رقم در مدت مشابه سال قبل از آن، ۱۲۴ هزار میلیارد ریال بوده است. در مسیر مبارزه با قاچاق سازمان یافته و پرونده‌های ملی و مهم، بیش از ۵۷۰ پرونده با ارزشی بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد ریال به صورت مستمر تحت رصد و پیگیری ستاد قرار دارد که از این تعداد ۱۶۲ پرونده با جزای نقدی بالغ بر شش هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان قطعیت یافته و به اجرای حکم رسیده و اجرای احکام این پرونده‌ها نیز در کارگروه اجرای احکام با قوه قضائیه از جمله برنامه‌های پیش روست و تعیین تکلیف مابقی پرونده‌ها نیز در حال پیگیری از مراجع قضائی و رسیدگی‌کننده است.

نظر شما