شناسهٔ خبر: 47124501 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

فرانسه لندن را به اقدام تلافی‌جویانه متقابل تهدید کرد

مهر

سخنگوی دولت فرانسه امروز کشور انگلیس را در ارتباط با حق ماهیگیری در بندر اصلی جزیره «جرسی» به اقدام تلافی‌جویانه متقابل تهدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «گابریل اتال» (Gabriel Attal) سخنگوی دولت فرانسه امروز یکشنبه کشور انگلیس را به اقدام تلافی جویانه متقابل تهدید کرد.

سخنگوی دولت فرانسه خطاب به لندن در این خصوص اعلام کرد: خواسته ما این است که توافقات مورد احترام طرفین باشد. اگر توافقات اجرایی نشوند، ممکن است اقدامات تلافی جویانه ای را در پی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، حق ماهیگیری در بندر اصلی جزیره «جرسی» یکی از موضوعات اصلی مورد مذاکره در توافق تجاری پسابرگزیت بود که پس از اجرایی شدن خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در ژانویه گذشته مورد توجه قرار گرفت.

علیرغم امضای توافقات تجاری در دسامبر سال گذشته، فرانسه اعلام کرده است که انگلیس از ماهیگیری کِشتی های این کشور در سواحل «جرسی» ممانعت به عمل می آورد؛ بر این اساس، چهارشنبه گذشته پاریس تهدید کرد که جریان برق این منطقه را قطع خواهد کرد.

فرانسه نیز پنجشنبه گذشته و مقارن با تشدید تنش‌ها میان این کشور با انگلیس پیرامون جزیره «جرسی» اعلام کرد که نیروی دریای این کشور کِشتی های نظامی خود را به این منطقه اعزام کرد. این اقدام فرانسه در راستای انجام «مأموریت گشت زنی» این کشور با هدف «تضمین ایمنی» مردم این منطقه عنوان شده بود.

این رویداد پس از آن رخ داد که دولت انگلیس نیز اعلام کرد که ۲ کِشتی گشتی نیروی دریایی سلطنتی را برای نظارت بر محاصره احتمالی این منطقه به جزیره مذکور اعزام کرده است.

جزیره جرسی در دریای مانش قرار داشته و ۱۱۶ کیلومتر وسعت دارد.

این جزیره وابسته به انگلیس است و در نزدیکی ساحل نرماندی فرانسه قرار دارد. پاریس و لندن در خصوص استفاده از آب‌های این جزیره اختلاف دارند.

نظر شما