شناسهٔ خبر: 47124468 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

راکت Falcon 9 با دهمین پرواز، رکورد شکن شد

شرکت اسپیس ایکس توانست با موفقیت، فالکون 9 را در استفاده مجدد به فضا بفرستد و دوباره آن را روی زمین فرود بیاورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دیجیتال ترندز؛ شرکت فضایی اسپیس ایکس به مدیریت ایلان ماسک از راکت Falcon 9 برای اولین بار در دهمین پرواز استفاده کرد تا در زمینه استفاده مجدد از راکت‌های فضایی نیز پیش قدم باشد.

بیشتر بخوانید

جزئیات پرتاب فالکون ۹

راکت فالکون ۹، امروز از مرکز SLC-40 اسپیس ایکس در پایگاه هوایی کیپ کاناورال در فلوریدا به فضا پرتاب شد. فالکون ۹ حامل ۶۰ ماهواره جدید استارلینک بود که به ماهواره‌های قبلی این شرکت در فضا اضافه می‌شوند. شرکت اسپیس ایکس قصد دارد با استقرار ماهواره‌های استارلینک در فضا، دسترسی سراسری و گسترده مردم از سراسر جهان حتی نقاط دور از دسترس و ناشناخته به اینترنت ماهواره‌ای را امکان پذیر کند.

راکت Falcon ۹ با دهمین پرواز رکورد شکن شد

این پرتاب که دهمین پرتاب فالکون ۹ بود برای اسپیس ایکس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود، از این جهت که طراحی راکتی که مجدد مورد استفاده قرار بگیرد، یکی از هدف‌های بلندمدت این شرکت و ایلان ماسک بود. اسپیس ایکس مدت‌های طولانی درگیر فرود مجدد راکت‌ها روی زمین بود، اما اکنون بدون هیچ مشکلی می‌تواند آن‌ها را با موفقیت روی زمین فرود بیاورد.

راکت Falcon ۹ با دهمین پرواز رکورد شکن شد

فالکون ۹ که امروز در سکوی Just Read The Instructions در اقیانوس اطلس فرود موفقیت آمیزی داشت، می‌تواند مجددا در ماموریت‌های بعدی اسپیس ایکس نیز مورد استفاده قرار بگیرد. به گفته سازمان فضایی ناسا، شرکت خصوصی اسپیس ایکس آنقدر در پرتاب و فرود مجدد راکت‌های مرحله اول خود توانایی و مهارت کسب کرده که دیگر به ندرت نیاز به تولید راکت جدید خواهد داشت. با این حال، اسپیس ایکس هنوز هم به طراحس و ساخت راکت‌ها ادامه می‌دهد، اما کاهش هزینه و استفاده مجدد از راکت‌های قبلی از اهداف این شرکت است. اسپیس ایکس از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ راکت جدیدی تولید نکرده است.

راکت Falcon ۹ با دهمین پرواز رکورد شکن شد

گفتنی است که اسپیس ایکس هفته قبل توانست دومین سیستم راکتی خود معروف به استارشیپ را به پرواز در بیاورد و برای اولین بار آن را با موفقیت در زمین فرود بیاورد. این شرکت با استفاده از استارشیپ قصد دارد بستر سفر‌های فضایی به ماه و مریخ را فراهم کند.

انتهای پیام/

نظر شما