شناسهٔ خبر: 47124373 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

حزب معارض سعودی: رژیم‌های عربی شریک جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان هستند

تسنیم

یک حزب معارض سعودی موضع خائنانه برخی کشورهای مستبد عربی را در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی محکوم کرده و از تمام جهانیان خواست تا در برابر این بی عدالتی بایستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از الواقع السعودی، «حزب التجمع الوطنی» حزب معارض سعودی حملات وحشیانه رژیم اشغالگر صهیونیستی در قدس اشغالی و حمایت منطقه‌ای برخی کشورهای عربی از تل آویو را محکوم کرد.

حزب مذکور در بیانیه‌ای جنایت‌های نظامیان رژیم صهیونیستی در قدس و حمله وحشیانه‌ آن‌ها به مسجد مبارک الاقصی و همچنین درگیری آن‌ها با ساکنان منطقه شیخ الجراح در قدس را محکوم کرد.

این حزب جنایت نیروهای اشغالگر صهیونیستی و تمام حامیان آن در سراسر جهان از جمله رژیم‌های استبدادی عربی را رد کرد.

بر اساس بیانیه این حزب اگر رژیم اشغالگر صهیونیستی تحت حمایت برخی حاکمان مستبد عربی نبود، جرات ادامه دادن به جنایت‌های خود برای دهه‌ها علیه ملت بی‌گناه فلسطین را نداشت.

بر اساس گزارش حزب التجمع الوطنی برخی رژیم‌های مستبد عربی به رژیم اشغالگر صهیونیستی این توانایی را می‌دهند که به جنایت‌های خود در قدس اشغالی ادامه و نفوذ خود را در منطقه گسترش دهد. بدین ترتیب راه رژیم غاصب اسرائیل را در منطقه برای سرکوب ملت خاورمیانه و سلطه علیه آن‌ها باز می‌کنند و کل منطقه را در معرض خطر گسترش نفوذ اشغالگر صهیونیستی قرار می‌دهند.

این حزب تصریح کرد که برخی دولتهای مستبد منطقه مردم خود فدای رژیم اشغالگر صهیونیستی کردند و اقدام آن‌ها از استبداد فراتر رفت و درجنگ علیه ملت فلسطین نیز با تل‌آویو سهیم شدند.

التجمع الوطنی اتخاذ موضع مقامات داخلی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی را برجسته کرد که آن‌ها به شیوه های مختلف به حمایت از تل‌آویو پرداختند. همانطور که رژیم سعودی کمپین‌های گسترده‌ای را برای دستگیری، تحقیقات و شکنجه به روشی منطبق بر رفتار صهیونیستی و همچنین کمپین‌هایی علیه همه افرادی که با آرمان فلسطین ابراز همدردی می‌کردند را آغاز کرده بود.

حزب معارض سعودی حامیان رژیم صهیونیستی را مسئول جنایت‌های اعمال شده علیه ملت فلسطین دانست.

در این بیانیه آمده است که تمام اقدامات برخی کشورهای عربی مستبد علیه آرمان فلسطین به ویژه در رسانه‌های اجتماعی، چیزی جز بی‌عدالتی نیست و بزرگان ما در طول تاریخ از آرمان فلسطین و همه اهداف عادلانه در سراسر جهان حمایت کرده‌اند.

حزب التجمع الوطنی در ادامه افزود: آنچه رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه ملت فلسطین انجام می‌دهد نقض آشکار حقوق بین‌الملل است و سکوت و حمایت جهانی این جنایت را تقویت می‌کند و دخالت اعراب در حمایت از این جنایات نه تنها ملت فلسطین، بلکه کل ملت منطقه را به خطر می‌اندازد.

حزب مذکور از سعودی‌ها و همه آزادگان جهان با مذاهب، قومیت‌های مختلف خواست که در کنار حقوق فلسطین بایستند و همگی علیه سخنان نفرت انگیزی که نژادها، ادیان یا ملیت‌ها را هدف قرار می‌دهد متحد شوند و برای مبارزه با بی عدالتی و اشغالگری و نقض حقوق بشر ملت فلسطین همبستگی داشته باشند.

در روزهای گذشته درگیری در محله شیخ جراح واقع در قدس اشغالی در پی تهدید شدن تعدادی از خانواده‌های فلسطینی ساکن در این محل از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی برای خالی کردن منازل خود و در اختیار دادن آن‌ها به شهرک‌نشینان صهیونیستی افزایش یافته است و سازمان ملل متحد این اقدام رژیم اسرائیل را محکوم کرده و آن را جنایت جنگی خواند.

نظر شما