شناسهٔ خبر: 47124354 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار همدان در شورای اداری استان؛

توجه به اشتغال، معیشت و تولید در اولویت استان است

استاندار همدان گفت: به تأسی از رهنمود‌های مقام معظم رهبری، اولویت ما در استان همدان توجه به اشتغال، معیشت و تولید بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سیدسعید شاهرخی، استاندار همدان در نشست شورای اداری استان همدان اظهار داشت: تلاش کردیم وقت و توان استان را با توجه به اسناد بالادستی هزینه کرده و در این زمینه سند توسعه استان را تدوین و همه هزینه‌های استان به تفکیک هر شهرستان را در آن مشخص کنیم.

او با بیان اینکه سند توسعه استان کمک کرده، مدیران دچار روزمرگی نشده و با برنامه و هدفمند حرکت کنند، افزود: در این سند هرساله ۵ هزار میلیارد سرمایه گذاری و ۲۰ هزار شغل در نظرگرفته شده است که خوشبختانه آمار اشتغال محقق شده است.

سیدسعید شاهرخی ادامه داد: ۹۸۸ واحد در بخش صنعت، ۱۵۹۲ واحد در بخش کشاورزی، ۱۱۳ واحد در بخش میراث فرهنگی و در مجموع ۲۷۱۳ واحد فعال در استان فعالیت می‌کنند.

او اضافه کرد: پارسال ۱۲۰ واحد در استان فعال شده و یا به چرخه تولید دراستان بازگشته اند.

استاندار همدان ادامه داد: در بخش آب به لطف خدا و همت نمایندگان برای رفع این مشکل، اعتبارات ملی جذب کرده و توانسته ایم سه سد را به بهره برداری برسانیم.

شاهرخی یادآور شد: سد خرم‌رود و گرین نهاوند فعال شده و به بخش خصوصی واگذار شده است که می‌توانند تحولی بزرگ ایجاد کنند.

او تأکید کرد: در حوزه راه، اجرای طرح‌های مختلف در این بخش و همچنین ایجاد راه آهن اتفاقات خوبی رخ داده و در منطقه غرب کشور خطوط مهم و حساسی داریم.

استاندار همدان ابراز داشت: در حوزه صنعت نیز طرح‌های مهمی داریم، امروز تویسرکان به قطب دارویی کشور، پتروشیمی هگمتانه پس از سال‌ها فعال شده و پتروشیمی ابن سینا و پتروشیمی نهاوند نیز در دست ساخت است.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه در بخش کشاورزی، توسعه گلخانه‌ای را در پیش گرفته ایم به گونه‌ای که در حدود ۵۰۰ هکتار از اراضی امکان ایجاد گلخانه وجود دارد، افزود: ۸۵ درصد از اراضی استان به آبیاری مکانیزه تبدیل شده و یا تجهیزات آن در حال نوسازی است.

شاهرخی افزود: ثبت جهانی انگور ملایر، کسب عنوان شهر جهانی سفال در لالجین و ثبت عنوان مبل و منبت اتفاقات خوبی است که در استان رقم خورده است.

او بیان کرد: مشکلات بسیاری وجود دارد، اما اتفاقات و طرح‌های بزرگی مانند سرمایه گذاری شستا در استان در حال انجام است.

انتهای پیام/ج

نظر شما