شناسهٔ خبر: 47124287 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

۵۰ درصد از واحدهای روستایی قشم مقاوم‌سازی شدند

صاحب‌خبر -

 
  رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قشم گفت: سه هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی این شهرستان پس از زلزله سال گذشته مقاوم‌سازی شدند و همین تعداد واحد روستایی نیز نیاز به مقاوم سازی دارند.
ترکی افزود: تعداد تسهیلات برای مقاوم‌سازی واحدهای روستایی در قشم شناور است و محدودیتی وجود ندارد.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان قشم گفت: دهیاری و شوراهای روستاها نسبت به تشویق روستاییان برای پیوستن به این طرح اقدام کنند تا در صورت وقوع حوادث از خسارات و تلفات جلوگیری شود.
وی افزود: یک نهاد به نام نظام فنی روستایی با حضور جوانان تحصیلکرده از مناطق مختلف در روستاها شکل گرفته است و با نظارت بر ساخت‌وسازها به مردم در رعایت شرایط ساخت اصولی مسکن کمک می‌کند.
 ترکی ایجاد دفتر طراحی روستایی و تهیه نقشه مسکونی با ضوابط و شرایط روستاها را نیز از سایر اقدامات بنیاد مسکن در طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی برشمرد.
رئیس بنیاد مسکن قشم گفت: تاکنون چهار هزار و ۷۰۰ فقره تسهیلات مسکن مهر در قشم پرداخت شده است که از این تعداد، ۲ هزار و ۵۹۲ فقره به تعاونی‌های ۹۹ ساله مسکن پرداخت شده است و مابقی واحدهای شخصی‌ساز بوده‌اند.
وی افزود: از تعداد واحدهای مسکن مهر تعاونی‌ساز هم‌اکنون ۲۰۰ واحد باقی‌ مانده است که تا پایان خرداد به متقاضیان تحویل می‌شود.
ترکی ادامه داد: ۱۴۰ فقره از تسهیلات مسکن مهر نیز به دلایل مختلف تاکنون پرداخت نشده است که با تکمیل مدارک لازم، این تعداد نیز پرداخت می‌شود.
رئیس بنیاد مسکن قشم اظهار کرد: ۷۴ واحد مسکونی شهری توسط بنیاد مسکن قشم در شهرک سیستان ساخته شده است و هم‌اکنون ۲ مجتمع با ۳۰ واحد در حال ساخت است.
وی افزود: یک مجتمع ۱۵ واحدی با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و مجتمع دوم نیز در مرحله اسکلت ساختمان است.
ترکی همچنین از صدور ۲۴ سند روستایی در سال ۹۹ خبر داد.

نظر شما