شناسهٔ خبر: 47123850 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روی خط شهر، بوستان ولایت تهران به مخزن ۲۵۰۰ متر مکعبی آب مجهز شد

تهران- ایرنا- شهردار منطقه ۱۹ تهران اعلام کرد: بوستان بزرگ ولایت در راستای تأمین آب مورد نیاز و صرفه جویی در مصرف انرژی به مخزن بزرگ ۲۵۰۰ متر مکعبی آب مجهز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از اعلام روز یکشنبه شهرداری منطقه ۱۹، علی توکلی با اشاره به ساخت این مخزن در ضلع شمال شرقی بوستان ولایت گفت: استفاده از این مخزن ضمن کمک به آبیاری قطعات فضای سبز بوستان،   فشار آب شرب مورد نیاز این بوستان را نیز تنظیم و افزایش می دهد.

وی افزود: بوستان ولایت با برخورداری از ۶۶ هکتار فضای سبز مجهز به پنج چاه فعال است که هریک قسمتی از قطعات فضای سبز بوستان را آبیاری می کنند، این درحالی است که بروز مشکل در پمپ هر یک از این چاه ها به دلیل زمانبر بودن تعمیر آنها در پیک آبیاری، سیستم آبرسانی فضای سبز بوستان را بویژه در روزهای گرم تابستان دچار اختلال می کند.

توکلی ادامه داد:  ساخت این مخزن ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعبی در بوستان ولایت ضمن حل این مشکل می تواند به تأمین فشار آب آبخوری ها و سرویس های بهداشتی این بوستان نیز کمک شایان توجهی کند.

به گفته شهردار منطقه ۱۹ این مخزن سه سلولی در قالب یک مخزن بزرگ ۵۰۰ متر مکعبی آب شرب با تجهیز به یک موتورخانه و پمپاژ مستقل و نیز دو سلول آب خام می تواند باعث صرفه جویی مصرف انرژی در این بوستان شود.

شهردار منطقه ۵ از تجربه طرح خانه تا مدرسه با دوچرخه می گوید

شهردار منطقه ۵ در وبیناری با موضوع «طراحی و پیاده سازی طرح خانه تا مدرسه با دوچرخه» در این خصوص به سخنرانی خواهد پرداخت.

محمود کلهری پیش از این شهردار منطقه ۱۷ بود و برای اولین بار طرح از «خانه تا مدرسه با دوچرخه» را با همکاری اداره آموزش و پرورش این منطقه پیاده کرده بود یکی از سخنرانان وبینار یک شهر یک تجربه با موضوع «طراحی و پیاده سازی طرح خانه تا مدرسه با دوچرخه» خواهد بود.

گشتاسب مظفری معاون مطالعات و برنامه ریزی مدیریت امور اجتماعی و اقتصادی شهرداری تهران، داود لطفی شهردار منطقه ۱۷، حمید سیادت موسوی مشاور معاونت حمل و نقل و ترافیک، یعقوب آزاد واحد مدیر واحد توسعه حمل و نقل پاک و محمد حسین نوروزی مدیر مطالعات و برنامه ریزی حمل و نقل و ترافیک از دیگر سخنرانان این وبینار خواهند بود.

این وبینار ساعت ۱۰ تا ۱۲ دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

جاده سلامت شهرک اکباتان احیا شد

شهردار ناحیه۶ منطقه ۵ با اشاره به جمع اوری بساط گستران فاز دو شهرک اکباتان گفت: جاده سلامت سال ها بود که ماهیت خود را از دست داده بود و حالا با تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته بار دیگر به ماهیت اصلی خود بازگشت.

مرتضی مرادی با اشاره به اینکه در سال های اخیر جاده سلامت از ماهیت اصلی خود دور شده بود گفت: همانطور که از اسم این جاده مشخص است این مکان برای ورزش و سلامتی شهروندان در نظر گرفته شده بود اما در سال های اخیر به دلیل وجود بساط گستران و دستفروشان از سر و شکل اصلی خود دور شده بود.

وی در مورد جمع آوری بساط گستران در جاده سلامت فاز ۲ اکباتان گفت: یکی از مواردی که اهتمام ویژه ای به ساماندهی آن در محله اکباتان داشته و داریم بحث فعالیت دستفروشان و بساط گستران بود.

مرادی افزود: پیرو شکایت مردمی، هیئت مدیره بلوک فاز دو و مجتمع تجاری گلها به وجود بساط گستران در جاده سلامت فاز ۲ اکباتان و جلسات متعددی که با اهالی این محله داشتیم نسبت به جمع آوری دستفروشان و بساط گستران اقدام شد.

وی خاطر نشان کرد: نزدیک به ۱۵ سال بود که این بساط گستران و دست فروش ها در فاز ۲ اکباتان مستقر بوده و مزاحمت هایی را برای ساکنین و کسبه محل ایجاد کرده بودند و شکایت های متعدد مردمی به دست ما رسیده بود و نارضایتی هایی وجود داشت.

شهردار ناحیه ۶ منطقه ۵ تاکید کرد: در دو مرحله به این دستفروشان اخطار کتبی داده شد و سپس با دستور قضایی نسبت به جمع آوری آنها اقدام شد.

وی افزود: با جمع آوری این دستفروشان معابر منتهی به جاده تندرستی نیز که توسط بساط گستران اشغال شده بود آزاد شد و مورد استفاده عموم مردم قرار گرفت. با این اتفاق ماهیت جاده سلامت برگشت و شرایط برای ورزش شهروندان ساکن این محله فراهم شد.

مرادی گفت: اقداماتی چون رنگ آمیزی، حذف زوائد فیزیکی، باز کردن معابر و ... در این جاده صورت گرفته و قرار است نسبت به تجهیز وسایل ورزشی جاده سلامت نیز اقدام شود.

مدیرکل حریم شهر تهران منصوب شد

شهردار تهران در حکمی علیرضا صادقی را به عنوان مدیرکل حریم شهر تهران منصوب کرد.

بوستان فجر، تفرجگاهی کامل برای اهالی افسریه تهران

شهردار منطقه ۱۵ اعلام کرد: بوستان فجر با اجرای عملیات بهسازی زمین چمن فوتبال، تجهیز به ست ورزشی و کودکان و مسقف سازی زمین اسکیت تبدیل به تفرجگاهی کامل می شود.

وحیدرضا انارکی محمدی با اعلام این خبر گفت: مرمت و تجهیز زیرساختهای بوستان فرامنطقه ایی فجر با مساحت ۵ هکتار در راستای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و رفاه حال  ساکنان اهالی محله افسریه فجر انجام شد.

به گفته وی، در این راستا ۳۰ تکه ست ورزشی و ست کودکان در این بوستان نصب شد و چمن مصنوعی زمین فوتبال این بوستان تعویض و این بخش از بوستان نیز با بهسازی در اختیار ورزشکاران و اهالی قرار گرفت.

محمدی اضافه کرد: عملیات مسقف سازی زمین اسکیت بوستان نیز در دست اقدام است.

شهردار منطقه ۱۵ در ادامه به اجرای چند پروژه توسعه محله ای دیگر در این محله اشاره کرد و افزود: ۲ اصلاح هندسی در خیابان های  قصرفیروزه تقاطع ۱۵ متری دوم و نبش خیابان ۳۰ و توسعه مجموعه باغچه حواس انجام و بهسازی سرویس بهداشتی و نورپردازی معابر این محله در دست اقدام است.

محمدی گفت: نگاه ما این است که با تمرکز بر روی پروژه های کوچک مقیاس در محله ها بتوانیم ضمن تامین رضایت شهروندان، از مشارکت حداکثری آنان و نیز شورایاران برای توسعه محلی بهره گرفته و شعار مدیریت شهری مبنی بر " تهران شهری برای همه" را محقق کنیم.

تعمیر آبگرمکن های خورشیدی بوستان های منطقه ۳ تهران

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۳ اعلام کرد: تعمیر آبگرمکن های خورشیدی نیازمند در بوستان های این منطقه در حال اجرا است.

مهدی هوشیار، کاربری آبگرمکن‌های خورشیدی در سرویس‌های بهداشتی بوستان ها را به منظور کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و استفاده بهینه از انرژی‌های تجدیدپذیر دانست و گفت: ۴۱ دستگاه آبگرمکن خورشیدی ترموسیفون و صفحه تخت در این منطقه وجود دارد که به مرور زمان و اصطحلاک، ۲۸ دستگاه نیازمند تعمیراست.

وی مزیت های نصب سیستم گرمایشی خورشیدی را گرم شدن آب در سرویس های بهداشتی بوستان ها تا دمای ۷۵ درجه با استفاده از انرژی خورشیدی خواند و بیان کرد: با توجه به بررسی و شناسایی مشکلات دستگاههای موجود در ۱۵ بوستان نسیم، خوارزمی، صبا، نصر، نوروز، سهیل، شریعتی، عرفی شیرازی، یاس، امداد غربی، شمس تبریزی، ارغوان، اختیاریه،  شاد و میدان ونک در صدد رفع آنها هستیم.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۳،  انرژی خورشیدی را یکی از منابع تامین انرژی رایگان دانست که سبب کاهش و صرفه‌جویی ۸۰ درصدی در مصرف سوخت می شود.  

هوشیار افزود: آبگرمکن‌های خورشیدی در مواقعی که نور خورشید کم است با استفاده از انرژی برق کار کرده و المنت‌های موجود آب گرم مورد نیاز را تامین می‌کند.

مهلت ارسال آثار به سومین جشنواره رمضان در قاب تصویر تا ۲۰ خرداد ماه 

شهردار منطقه ۱۱ از علاقه مندان به هنرهای دیجیتال دعوت کرد برای شرکت در سومین جشنواره " رمضان در قاب تصویر " آثار خود را با رویکرد "هر خانه یک مسجد و کمک مومنانه"  تا ۲۰خرداد به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۱۱، نصراله آبادیان در این باره گفت: سومین جشنواره رمضان در قاب تصویر با همکاری و مشارکت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه۱۱، مرکز آموزش های هنری و سینمایی دارالفنون، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران و... با هدف تکریم ماه مبارک رمضان و نمایش استمرار و پویایی عبادت مومنانه در شرایط محدودیت های ناشی از بیماری کرونا برگزار می شود.

آبادیان افزود: این جشنواره در بخش های عکس و گرافیک، فیلم و نماهنگ و هنرهای دیجیتال برگزار خواهد شد و علاقمندان تا ۲۰ خرداد ماه مهلت دارند آثار خود را با محتوای بیان تصویری و هنرمندانه آیین های ماه مبارک رمضان، روایت تصویری عبادت و معنویت در خانواده، نمایش سبک زندگی ایرانی اسلامی و شرح تصویری همدلی، مشارکت و کمک مومنانه به سایت  www.darolfunun.com ارسال کنند.

بر اساس این گزارش داوری و اعلام برندگان جشنواره تیر ماه ۱۴۰۰ خواهد بود و شرکت کنندگان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با تلفن ۰۹۱۲۹۳۶۶۵۱۸  ارتباط برقرار کنند.

شهردار تهران از پروژه های شهری آماده افتتاح منطقه یک بازدید کرد

پیروز حناچی شهردار تهران در آستانه افتتاح پروژه های عمرانی، ترافیکی، اجتماعی و فرهنگی شمال تهران از روند اجرایی این پروژه ها در منطقه یک بازدید کرد.  

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، پیروز حناچی شهردار تهران در بازدیدی که با حضور سید حمید موسوی شهردار منطقه یک و مدیران شهری این منطقه از وضعیت پیشرفت پروژه های مختلف عمرانی، ترافیکی، اجتماعی و فرهنگی در شمال تهران انجام شد پس ازحضور در آستان مقدس امام زاده صالح (ع) و زیارت این مکان متبرک به ارزیابی روند پیشرفت پروژه هایی چون ساماندهی میدان تجریش، احداث میدان گاه صالحیه(ع)، تعریض خیابان حمید و احداث پیاده راه خیابان شهرداری، اجرای رفیوژ سبز میانی و احداث باغ راه در خیابان شریعتی، روند تکمیل خانه موزه دکتر حبیبی و... پرداخت و بر تسریع در اجرای پروژه ها در بازه زمانی از پیش تعیین شده تاکید کرد.

در این بازدید به نقش کاربردی پروژه های محلی در رفع معضلات شهری و اهمیت آنها در راستای توسعه قلمرو عمومی، عدالت اجتماعی، ارزان تر اداره کردن شهر، ایجاد نشاط و سرزندگی با حداقل هزینه، جلب مشارکت اجتماعی و شهروندی و اولویت قرار دادن آنها در پروژه های مناطق گفتگو و تبادل نظر شد.

همچنین نقش پیاده راه ها در شبکه معابر شهری و توسعه آنها به عنوان تجربه جدید تهران در راستای کاهش حرکت خودروها و توسعه شهری انسان محور مد نظر قرار گرفت.

در این بین به موضوعات فرهنگی و اجرای خانه موزه ها اشاره شد و به دلیل اینکه اصالت شهر تهران وابسته به این فضاهای فرهنگی است توسعه و اجرای آن مورد تاکید مدیریت شهری تهران قرار گرفت.

حناچی در ادامه این بازدید از املاک شهرداری که به دلایل مختلف به تصرف اشخاص یا سازمان ها درآمده ولیکن به همت شهرداری منطقه یک آزاد شده بود نیز بازدید کرد.

واکسیناسیون سالمندان در محله هرندی و تست رایگان ویژه کارکنان
 
شهردار منطقه ۱۲، از آغاز واکسیناسیون سالمندان در محله هرندی با حداکثر ظرفیت پذیرش و انجام تست رایگان بیماری کووید-۱۹ ویژه کارکنان شهرداری منطقه خبر داد.
 
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه در توضیح این خبر گفت: به‌طور قطع مبارزه با بحران شیوع این پاندمی که بیش از یک‌سال است مردم جهان به آن مبتلا شده‌اند، بسیج همگانی آحاد جامعه و در صف مقدم، مدیران و مسؤولان در رأس کار را می‌طلبد.

وی با تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمان از شروع شیوع بیماری کووید-۱۹ برای امدادرسانی به مردم افزود: از آنجا که تلاش برای هر اقدامی در حد توان باید دغدغه هرکدام از ما در هر جایگاهی باشد، مدیریت شهری در منطقه ۱۲ بر خود واجب می‌داند در این راه کنار مسؤولان وزارت بهداشت و همه دست‌اندرکاران مبارزه با این بحران به ایفای نقش برای نجات شهر از دامان این بلا بپردازد.

شهردار قلب طهران از مشارکت منطقه ۱۲ با مرکز بهداشت شرق تهران در همین زمینه خبر داد و بیان کرد: به همین منظور با همکاری شهرداری منطقه با این مرکز، واکسیناسیون و تست رایگان بیماری کووید-۱۹ در دستور کار قرار گرفت و به این ترتیب در مرکز خدمات پایدار (مجتمع رویش) واقع در محله هرندی، واکسیناسیون سالمندان از ۱۱ اردیبهشت با ظرفیت تقریبی روزانه صد نفر آغاز شده و تا پایان طرح واکسیناسیون، بر اساس هر پروتکلی که از جنبه شرایط پوشش‌دهی افراد اعلام شود، ادامه خواهد یافت.

وی ضمن بیان این مطلب که این مرکز با ظرفیت بالا امکان پذیرش از همه نواحی منطقه را داراست، ادامه داد: سالمندان محترم بالای ۸۰ سال می‌توانند همه‌روزه (حتی پنج‌شنبه و جمعه‌ها) از ساعت ۸ تا ۱۲ ظهر با مراجعه به نشانی چهارراه هرندی، بن‌بست رخشان از این امکان بهره ببرند و عزیزان ناتوان از حرکت در محل خودروی خود بدون نیاز از پیاده‌شدن واکسینه خواهند شد.

به گفته سعادتی همچنین این منطقه به منظور پیشگیری و قطع زنجیره شیوع بیماری کووید-۱۹ با همکاری مرکز بهداشت شرق تهران نسبت به اجرای تست رایگان کرونای سریع (رپید Rapid) برای همه کارکنان منطقه و نواحی اقدام کرده که این اقدام از ۱۸ اردیبهشت با انجام تست روی ۸۲ نفر آغاز شده و امروز نیز با پوشش ۱۵۰ نفر از ساعت ۱۰ تا ۲ بعدازظهر در محل ساختمان اصلی شهرداری ادامه خواهد یافت که انجام این تست برای کارکنان ادارات شهرسازی و درآمد، یگان انتظامی، نیروهای موتورپول و خدمات اجباری است.

نظر شما