شناسهٔ خبر: 47123779 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

جزییات تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۰

ثبت نام کنکور ارشد 1400 تمدید شد و بر اساس اطلاعیه صادر شده امکان ویرایش اطلاعات و ثبت نام جدید برای متقاضایان آزمون کارشناسی ارشد فراهم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر با نزدیک شدن به زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ثبت نام کنکور ارشد 1400 تمدید شد و متقاضایان می توانند ثبت نام جدید انجام دهند. بر این اساس متقاضیان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد می توانند از روز سه شنبه 21 اردیبهشت تا شنبه 25 اردیبهشت  1400 با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی WWW.SANJESH.ORG  نسبت به ثبت نام جدید با ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

پیش از این زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد خرداد ماه اعلام شده بود که با تصمیم جدید ستاد ملی کرونا به تعویق افتاد و قرار است آزمون کارشناسی ارشد در مرداد ماه 1400 برگزار شود. سال گذشته نیز شیوع اپیدمی کرونا باعث شد اما و اگر های بسیاری در زمان برگزاری کنکور ایجاد شود و در نهایت کنکور ارشد با تاخیر برگزار شد.

 

ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۰

 

زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1400

آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در جلسه کمیته‌های تخصصی به تعویق افتاده است. پیش از این قرار بود آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در روزهای چهارشنبه ۵ خرداد، پنجشنبه ۶ خرداد و جمعه ۷ خرداد برگزار شود که برگزاری آزمون به تاریخ‌های ۶، ۷ و ۸ مرداد ماه ۱۴۰۰ موکول شد.

پیرو اطلاعیه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ و با توجه به مصوبه جلسه کمیته های تخصصی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا برای تعویق زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ مقرر شد با توجه به تعویق صورت گرفته، امکان ویرایش اطلاعات برای افرادی که قبلاً در این آزمون ثبت‌نام کرده اند ایجاد شود.

اطلاعات ثبت‌نامی متقاضیان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ از روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت تا شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد و متقاضیان، می‌توانند در مهلت تعیین شده نسبت به مشاهده و کنترل مجدد اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام و در صورت تمایل، ویرایش آنها اقدام کنند.

به منظور مساعدت و همراهی با متقاضیانی که قبلاً در مهلت مقرر موفق به ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ نشده‌اند، ترتیبی اتخاذ شد که این افراد در روزهای سه شنبه ۲۱ اردیبهشت تا شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ با مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام و اصلاحیه آن، بتوانند نسبت به ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ اقدام کنند.

 

تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۰

 

آغاز مهلت مجدد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد از ۲۱ اردیبهشت

مهلت مجدد ثبت نام در آزمون کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ از ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود. این مهلت مجدد به علت تعویق برگزاری آزمون است.

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش روز یک شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: فرایند ثبت نام مجدد در روزهای ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت ماه جاری از طریق درگاه این سازمان به نشانی www.sanjesh.org صورت می گیرد.

وی افزود: داوطلبانی که پیش از این ثبت نام کرده اند، امکان ویرایش اطلاعات دارند.

به گزارش ایرنا، کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ با مصوبه ستاد ملی کرونا در روزعای ۶ تا ۸ مردادماه برگزار می شود؛ پیش از این قرار بود این کنکور روزهای پنج تا هفت خرداد برگزار شود.

بر اساس مصوبه هیأت دولت، داوطلبان کنکورهای ۱۴۰۰ به بعد در صورتی که بعد از پایان مهلت ثبت نام، اقدام به نام نویسی در آزمون کنند، مشمول جریمه ۱۲۰ هزار تومانی خواهند شد که به خزانه دولت واریز می شود.

با اعلام سخنگوی سازمان سنجش، مهلت ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ شامل این جریمه نمی شود.

 

 

اطلاعیه سازمان سنجش درباره زمان برگزاری کنکور ارشد ۱۴۰۰

آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در جلسه کمیته‌های تخصصی به تعویق افتاد.در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا با توجه به درپیش بودن موعد برگزاری آزمون‌های عمومی و سراسری سال ۱۴۰۰، قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گزارشی در مورد تقویم آموزشی کشور و آزمون‌های کشوری ارائه کرد و مقرر شد کنکور سراسری در روزهای ۹ تا ۱۲ تیرماه و در زمان مقرر خود برگزار شود اما آزمون کارشناسی ارشد به تاریخ‌های ۶ تا ۸ مرداد ماه منتقل شود.

پیش از این قرار بود آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در روزهای چهارشنبه ۵ خرداد، پنجشنبه ۶ خرداد و جمعه ۷ خرداد برگزار شود و تعداد ۵۲۴ هزار و ۲۹۲ نفر در این آزمون ثبت نام کرده بودند.

در همین زمینه سازمان سنجش آموزش کشور نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است:

به اطلاع متقاضیان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ می‌رساند با توجه به تصمیم جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در تاریخ ۱۶/‏۰۲/‏۱۴۰۰ و به دلیل حاد شدن شرایط انتشار بیماری کرونا این آزمون در تاریخ‌های ۵، ۶ و ۷ خرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار نمی‌شود.

برگزاری آزمون مذکور به تاریخ‌های ۶، ۷ و ۸ مرداد ماه ۱۴۰۰ موکول شده است.

 

برگزاری کنکور ارشد ۱۴۰۰ منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا است

پس از اعلام تعویق آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ گروه پزشکی از ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت ماه، موضوع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ وابسته به وزارت علوم نیز در فضای مجازی بحث برانگیز شده است.

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار مهر درباره موضوع برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ که در فضای مجازی مطرح شده است اظهار داشت: ستاد ملی مقابله با کرونا باید در این باره تصمیم بگیرد و هر گونه تصمیم برای برگزاری یا تعویق منوط به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا است.

این در حالی است که در روزهای اخیر گروهی از داوطلبان با تشکیل کمپین‌هایی خواستار تعویق زمان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ تا بهتر شدن شرایط کرونایی در کشور شده‌اند.

در مقابل نیز برخی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد معتقد هستند تعویق زمان آزمون راهکار مطلوبی نیست و بهتر است آزمون در زمان مقرر برگزار شود.بر اساس زمان بندی که سازمان سنجش آموزش کشور از سال گذشته اعلام کرده قرار است آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در روزهای چهارشنبه ۵ خرداد، پنجشنبه ۶ خرداد و جمعه ۷ خرداد برگزار شود.

این آزمون با توجه به شرایط کرونا در سه روز برگزار می‌شود و تاکنون تعداد ۵۲۴ هزار و ۲۹۲ نفر در این آزمون ثبت نام کرده‌اند.

نظر شما