شناسهٔ خبر: 47123714 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی به معیشت دستیاران پزشکی

سعید نمکی: نمیخواهم شاهد پژمردگی گل‌های گلستانی باشم که دردمندان سرزمینم دل به نفس‌های مسیحائی آنان بستهاند.

صاحب‌خبر -

جناب آقای دکتر حقدوست - معاون محترم آموزشی
سرکار خانم دکتر لاری - معاون محترم فرهنگی و دانشجویی
رئیس/سرپرست محترم دانشگاه/دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ...

با سلام؛
گرچه در سال گذشته تلاش شد در معیشت دستیاران و دانشجویان دکترای تخصصی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با افزایش ۵۰% کمک هزینه، بیمه پایه درمان و بیمه تأمین اجتماعی، پرداخت وام ضروری و ودیعه مسکن و کاهش سقف کشیک‌ها در حد امکان گام‌های کوچکی برداشته شود. معالوصف سختی‌های ناشی از خدمت در عرصه سلامت در ایام نفسگیر کرونا از یکسو و مشکلات اقتصادی و اجتماعی عمومی از سوی دیگر بعضاً عرصه را بر این عزیزان تنگ‌تر از حد تابآوری کرده است اینجانب در جلسات متعدد با معاونین محترم و روسای محترم دانشگاه‌ها به موضوع بهداشت روان دانشجویان و دستیاران و رسیدگی به عوامل موثر بر فقدان نشاط و تابآوری در این روزگار سخت پرداختهام بار‌ها خواستهام با نمایندگان ایشان جلسه بگذارید، حرف‌ها را بشنوید، درد دل‌ها را گوش کنید. اینان نخبگان هوشی کشورند سرمایه‌های ارجمند ملی و امید‌های آینده سرزمین اند.


بازهم میگویم مگذارید امواج خروشان دلسردی و ناامیدی از آینده جسم و روحشان را در هم بکوبد. نقطه مقابل عشق، نفرت نیست، بی تفاوتیست. مگذارید عشق به خدمت جایش را در نظام سلامت با بیتفاوتی و دلمردگی عوض کند. ما نیازمند متخصصین سرزنده و با نشاط برای روز‌های سخت مملکتی هستیم که همواره در معرض تندباد حوادث روزگارست. تابآوری نظام سلامت و همه اجزاء بی بدیلش افتخاری ماندگار در ایام سخت کرونا آفرید. کمک کنید تا این تابآوری و نشاط با سرخوردگی و واماندگی جایگزین نگردد.


بررسی کنید چرا داوطلب برای بعضی از رشته‌ها نداریم؟ چرا گروهی در میانه راه نفسهایشان به شماره میافتد؟ گرچه هنوز وقتی به استان‌ها می‌روم روحیه خدمتگزاری با نشاط را در اکثر همکارانم میبینم، ولی چرا بعضی دچار نومیدی از آیندهاند؟


جلسه بگذارید، حرفهایشان را بشنوید، راهکار‌های کاهش مشکلاتشان را اعلام کنید. نمیخواهم شاهد پژمردگی گل‌های گلستانی باشم که دردمندان سرزمینم دل به نفس‌های مسیحائی آنان بستهاند. محیط شادابتری را برایشان مهیا سازید. لحظ‌های درنگ نکنید شاید درودی گرم مگذارد بدرودی سرد را نظاره کنیم.

نظر شما