شناسهٔ خبر: 47123606 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسوول بسیج سازندگی لرستان:

۱۱۰ میلیارد تومان کمک مومنانه در لرستان توزیع شد

خرم‌آباد - ایرنا - مسوول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: ۱۱۰ میلیارد تومان برای رزمایش و کمک‌های مومنانه در استان توزیع شده است و این روند طی روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا احسان جهانبخش روز یکشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد به مناسبت روز بسیج سازندگی اظهار کرد:  ۶۳۳ صندوق قرض‌الحسنه خانگی با سرمایه ۱۴ میلیارد تومان در سراسر استان فعال است و سال گذشته ۳۴۰ شغل پایدار در حوزه مشاغل خانگی و کشاورزی توسط این صندوق‌ها ایجاد شده است.

وی ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه‌ این سازمان با بنیاد علوی، پارسال ۲۰ میلیارد تومان به صندوق‌ها تزریق و علاوه بر اشتغال ذکر شده، ۳۸۰ شغل  دیگر در استان ایجاد شد.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۳۲۷ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد (ره) توسط بسیج سازندگی استان احداث شد و امسال نیز ساخت ۹۵ واحد دیگر برای این مددجویان آغاز شده است.

جهانبخش با اشاره به تحویل ۶۸۸ مورد جهیزیه به زوج‌های نیازمند لرستانی گفت: ۳۴۰ هزار وعده غذایی تا قبل از ماه رمضان برای حاشیه شهرها طبخ، یک میلیون و ۴۰۰ هزار عدد ماسک و ۲۷ هزار بسته نوشت افزار نیز توزیع شده است.

وی اظهار داشت: تا پایان نیمه اول امسال نیز ۲۳ کیلومتر کانال آب بر کشاورزی برای آبیاری یکهزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان به همت بسیج سازندگی احداث می شود.

وی خاطرنشان کرد: گاهی مشکلات جامعه با وجود بروکراسی‌های اداری با سرعت بالا برطرف نمی شود بنابراین نیروهای جهادی با انرژی فراوان در زمینه محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی متمرکز شده اند.

نظر شما