شناسهٔ خبر: 47123603 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

برگزاری 30 برنامه به مناسبت هفته هلال احمر در گیلان

، سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری 30 برنامه به مناسبت هفته هلال احمر در گیلان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته هلال احمر برگزار شد ،  اظهار کرد: در سال ۱۳۰۲ جمعیت هلال احمر با عنوان دیگری تشکیل شد و پس از تشکیل با هدف خیرخواهانه، دوستانه و کمک در حوادث به کار خود ادامه داد.

وی با اشاره به گسترش فعالیت های جمعیت هلال احمر کشور  افزود : در سال ۱۳۹۹ با وجود فشارها و تحریم های ظالمانه و در بحث شیوع کرونا امدادگران ، جوانان ، خیرین و داوطلبان اقدامات خوبی انجام دادند‌.

وی اضافه کرد : از آنجایی که گیلان در رتبه بندی کشوری جز 5 استان نخست حادثه خیز قرار دارد اما تجهیزات و امکانات آن همچنان ناکافی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر تصریح کرد: زلزله ، سیل ، رانش زمین ، تصادفات ، آتش سوزی جنگل ها ، بارش های سنگین برف و ... از جمله حوادث طبیعی و غیر طبیعی در گیلان است.

 غلامی یکی از مهمترین اقدامات جمعیت هلال احمر در گیلان در حوزه امداد و نجات را راه اندازی انبار امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان شفت عنوان کرد و گفت : این اقدام در راستای تمرکز زدایی خدمات و توسعه در شهرستان انجام شد .

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین معضلات در حوادث نبود سیستم های ارتباطی است ، گفت: تمام شهرستان های گیلان به ۲۰ دستگاه تلفن ماهواره ای ثریا، ۱۴ عدد در استان و ۱۶ عدد در تمام شهرستانها تجهیز شده اند و این تلفن ها در شرایط بحران و حوادث در صورت نقصان در خطوط ارتباط زمینی، کمک کننده هستند.

غلامی ، همچنین در خصوص راه اندازی خانه های هلال احمر در سطح استان گفت : در حال حاضر 428 خانه هلال در سطح استان فعال است و این خانه ها با هدف ارایه آموزش به مردم منطقه در صورت بروز حادثه و امداد رسانی اضطراری وارد عمل می شوند.

مدیر عامل هلال احمر گیلان از برگزاری ۳۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته هلال احمر در گیلان خبر داد و اظهار داشت: در حوزه امداد و نجات 3 پروژه  در شهرستانهای رودسر ، سیاهکل ،دیلمان و فومن با حضور استاندار گیلان و مسئولین به بهره برداری خواهد رسید.

 

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما