شناسهٔ خبر: 47123518 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی:

تفکر جهادی و بسیجی گره گشای آسیب‌ها و تهدیدها علیه نظام است

اراک - ایرنا - فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: بسیج سازندگی با انگیزه الهی و مبتنی بر تفکر انقلابی، درصدد توانمند سازی مردم و جامعه است و اگر تفکر جهادی و بسیجی نبود بسیاری آسیب‌ها و تهدیدات از انقلاب اسلامی رفع نمی‌شد.

صاحب‌خبر -

سردار سرتیپ دوم پاسدار "محسن کریمی" روز یکشنبه در نشست با مسئولان سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی افزود: فعالیت گروه های جهادی در راستای اجرای فرامین انقلاب و برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و همچنین مبتنی بر ارزش‌های ولایی و انقلابی است.
وی، اخلاص در نیت و تقوای در عمل را رمز ماندگاری اقدامات جهادگران دانست و گفت: در شرایط کنونی حاکم بر کشور، نگرش جهادی، ازخودگذشتگی و روحیه انقلابی می‌تواند تغییراتی در این حوزه ایجاد کند که باید گفت کارنامه بسیج سازندگی در این راستا درخشان است.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تاکید کرد: فعالیت و اقدامات بسیج سازندگی، جهاد فی سبیل الله است که انتظار می رود جهادگران با گام برداشتن در یک مسیر مشخص از این ظرفیت بیشترین بهره گیری را داشته باشند.
سردار کریمی اظهار داشت: مدیریت جوان و توانمند در بسیج سازندگی استان مرکزی در سال‌های اخیر علاوه بر ایجاد امید بخشی و تقویت نشاط در بین مردم و به ویژه مستضعفان در مناطق محروم به گروه‌های جهادی انگیزه خدمت مضاعف داده و جوانان زیادی را برای ارائه خدمت به آحاد مردم وارد میدان عمل کرده که قابل تقدیر است.
وی بیان داشت: بسیج سازندگی علاوه بر انجام ماموریت‌های خدمت رسانی باید اقدامات فرهنگی مبتنی بر معنویت و ارزشهای انقلاب و گسترش تفکر و روحیه جهادی را در دستور کار قرار دهد.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی انجام اقدامات فرهنگی برای جهادگران و مردم را یک ضرورت عنوان کرد و گفت: آنچه به جامعه رنگ و بوی دینی و انقلابی داده و اجازه نداده  انقلاب اسلامی از آرمان های اصلی خود فاصله بگیرد تفکر جهاد و ازخودگذشتگی است که بخشی از این کار بزرگ در بسیج سازندگی انجام می شود.
سردار کریمی تصریح کرد: قدرت واقعی کشور در گرو ایثارگری ها، روحیه جهاد و شهادت است و عامل اساسی و کنونی عزت ایران اسلامی برگرفته از مجاهدت‌ها، ایثارگری‌ها و روحیه شهادت طلبی است.
وی با بیان اینکه سپاه و بسیج متعلق به مردم و تمام قد در خدمت مردم است گفت: این جامعه هدف در عرصه سازندگی و محرومیت زدایی با قوت حرکت می‌کنند و هیچ توقفی در این مسیر نیست و در این مسیر تنها بر قدرت خداوند و ظرفیت ها و توانمندی های داخلی و مردمی تکیه می کنیم چرا بر این باوریم که ظرفیت ها و توانمندی های درونی همچون گنج عظیم هستند که باید به خوبی از آنها بهره گیری کرد.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: اولویت اقدامات نهادهای انقلابی، توانمند سازی مردم و جامعه در همه ابعاد است که می توان گفت بسیج سازندگی در این مسیر پیشگام است.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: یکی از مهمترین ماموریت بسیج سازندگی هدایت و پشتیبانی از گروه های جهادی است و امروز یک هزار و ۲۰۰ گروه جهادی فعال در سامانه اطلس بسیج سازندگی به ثبت رسیده که در عرصه‌های مختلف با توانمندی ها و تخصص‌های گوناگون به مردم خدمت رسانی می کنند.
امید محترمی افزود: اردوهای جهادی یکی از بسترهای مهم پرورش مدیران آینده نظام اسلامی است که در این اردوها علاوه بر خدمت رسانی، تربیت و پرورش نیروهای توانمند مدنظر بوده در واقع اردوهای جهادی میدان کار تشکیلاتی و جنگیدن با فقر در همه ابعاد است.
وی بیان داشت: سال گذشته بیش از ۲۵۰ هزار نفر روز در قالب های مختلف به مردم استان و سایر مناطق کشور ارائه  خدمت کردند و منشا خیرات و برکات زیادی برای مردم ومناطق محروم بوده اند.
مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی یکی دیگر از ماموریت مهم بسیج سازندگی را فعالیت در تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت : این نهاد مردمی با رویکرد صندوق های قرض الحسنه، آموزش های مهارتی و ارائه تسهیلات برای تحقق اقتصاد مردمی تلاش می‌کند.
محترمی ادامه داد: اکنون بیش از ۶۵۰ صندوق قرض الحسنه فعال در بسیج سازندگی استان خدمات ارائه می‌کنند که با استفاده از منابع مالی خرد، خود اعضاء و هدایت ها و حمایت های بسیج سازندگی در راستای اقتصاد مقاومتی و مردمی گام بر می دارند که ایجاد ۷۸۰ فرصت شغلی در سال ۹۹ تنها بخشی از دستاورد صندوق ها در سطح استان است.
وی، محرومیت زدایی را از دیگر ماموریت های مهم بسیج سازندگی دانست و گفت: رفع محرومیت در دو بخش عمرانی، شامل اجرای طرح‌های روستایی و شهری، ساخت و بازسازی واحدهای مسکونی و پروژه های آب و کشاورزی و بخش غیر عمرانی که شامل جهیزیه، کمک‌های مومنانه و لوازم التحریر متمرکز شده است.
مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی یادآور شد: ساخت ۱۹۰ واحد مسکونی، بازسازی ۱۷۰ واحد مسکونی برای ولی نعمتان، توزیع بیش از ۳۰۰ هزار بسته معیشتی، اهدای ۸۵۰ جهیزیه به زوج های جوان ، ۲۲ هزار بسته لوازم التحریر، ۱ میلیون غذای گرم و بسیاری از اقدامات دیگر تنها بخشی ازخدمات محرومیت زدایی در سال گذشته است.
محترمی اظهار داشت: بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۰، در راستای توانمند سازی مهارتی مردم، برنامه ریزی های لازم برای برگزاری ۲ هزار کلاس مهارتی انجام داده که با هماهنگی های انجام شده برای آنها گواهی معتبر صادر و حمایت های لازم صورت می گیرد.
وی خاطر نشان کرد: در راستای تحقق شعار سال  مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها بسیج سازندگی با تهیه و ابلاغ دستورالعمل بومی در سایر شهرستان های استان، برنامه های جدی و عملیاتی دارد.

نظر شما