شناسهٔ خبر: 47123508 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

درآمد ۱۴۰۰ خراسان شمالی ۶۲۹ میلیارد تومان اعلام شد

بجنورد- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی گفت: براساس قانون بودجه سال جاری میزان درآمد این استان ۶۲۹ میلیارد تومان است که باید محقق شود.

صاحب‌خبر -

"حسن پارسی پور" روز یکشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی  افزود :  میانگین در آمد پیش بینی برای این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۷۴ درصد افزایش یافت.
وی میزان در آمد  مصوب برای استان خراسان شمالی را در سال قبل حدود  ۴۶۷ میلیارد تومان  اعلام کرد و اظهارداشت : این در حالیست که در این مدت میزان درآمد استان به پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال رسید و ۱۳ درصد نسبت به پیش بینی مصوب افزایش نشان می دهد.
 رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان شمالی اضافه کرد : براساس آمار میزان درآمد مصوب برای استان در قانون بودجه سال جاری به ازاء هر شهروند این استان حدود ۷۲۹ هزار تومان می شود.
پارسی پور با اشاره به اعتبار محرومیت زدایی و مناطق محروم استان خراسان شمالی در سال جاری این بودجه را ۴۸۸ میلیارد ریال اعلام کرد.
براساس آمار حدود ۹۰ درصد از درآمدهای استان خراسان شمالی را سالانه مالیات تشکیل می دهد که به صورت مستقیم و غیر مستقیم دریافت می شود.
تدوین سند اشتغال برای روستاها
دبیر شورای آموزش و پرورش استان خراسان شمالی در این نشست از تدوین سند اشتغال و توسعه برای ۳۰ روستای این استان در سال جاری خبر داد و اظهارداشت : مدیران دستگاههای اجرایی باید برنامه ریزی هزینه کرد بودجه استانی را با رویکرد اشتغال و سند توسعه روستایی تنظیم کنند.
به گفته پارسی پور سند توسعه روستایی و اشتغال زایی استان به زودی رونمایی خواهد شد و مبنای هزینه اعتبار استانی  سند آمایش سرزمینی و سند توسعه استان باشد.

کاهش سهم اعتبار جهاد کشاورزی 
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از کاهش سهم اعتبار فصل کشاورزی در قانون بودجه انتقاد کرد و افزود : براساس سند توسعه استانی سهم فصل کشاورزی استان از سرجمع اعتبار استانی باید به ۱۵ درصد برسد که در سال جاری اعتبار فصل کشاورزی کمتر از میزان سند توسعه است.
عبدالله یوسفی اظهارداشت : در سال جاری تگرک و باران و سیل خسارت های زیادی به بخش کشاورزی در استان خراسان شمالی خسارت وارد کرد که برای جبران این خسارت ها باید اعتبار مورد نیاز در اختیار این سازنان قرار داده شود.
وی همچنین خواهان تامین اعتبار برای کنترل آفات سن گندم و ملخ شد و اظهارداشت : در شرایط فعلی برای کنترل آفات با سمپاشی نیاز به خرید تجهیزات داریم و نیاز به تامین اعتبار برای خرید این تجهیزات است و ابراز امیدواری کرد تا شورای برنامه ریزی این اعتبار را در اختیار اداره متبوعش قرار دهد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی همچنین خواهان تعمیر انبارهای گندم در اختیار شرکت های تعاونی شد که حدود چند دهه از ساخت آن می گذرد و بزودی باید با برداشت گندم و خرید تضمینی قوت استان در این انبارها دپو شود.
براساس این گزارش صرفا براثر بارش باران و تگرگ و سیل در هفته گذشته حدود 681 میلیارد ریال به مزارع کشاورزی و زیرساخت استان خراسان شمالی خسارت وارد شد.

نظر شما