شناسهٔ خبر: 47123350 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس قوه قضاییه در همدان عنوان کرد:

پیشگیری و کاهش ناهنجاری اجتماعی و اقتصادی در جامعه یک وظیفه همگانی است

حجت الاسلام رییسی در سفر به استان همدان گفت: اصلاح نظام پولی و مالی، مالیات و اداری در کشور منجر به کاهش ورودی پرونده به دادگستری می شود و لذا پیشگیری و کاهش ناهنجاری اجتماعی و اقتصادی در جامعه یک وظیفه همگانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، حجت الاسلام و المسلمین «سیدابراهیم رئیسی» عصر امروز یکشنبه (19 اردیبهشت)  در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان همدان که در سالن شهدای استانداری برگزار شد، گفت: اجرای طرح ارزشیابی قضات را در دستور کار قرار داده ایم و ارزشیابی باید برای همه بخش ها و همه کارکنان باشد به نحوی که کارمندان سالم، فعال، شجاع و نفوذ ناپدید مورد تشویق قرار گرفته و به افراد کم کار و بی توجهی به وظایف نیز تذکر داده شود.

 

رییس قوه قضاییه  افزود:  با اشاره به اینکه تشویق و تنبیه یک اصل دینی در نظام علوی است و فرمایشات حضرت علی(ع) خطاب به مالک اشتر به واقع سند جامع حکومت داری است، تصریح کرد: کار در دستگاه قضایی به واقع سخت است و باید سختی کار کارکنان در بخش های مختلف قضایی و عدلیه دیده شود

 

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی اظهار داشت: حفظ سلامت اداری اولویت و اصل دوم کار در دستگاه قضایی براساس سند تحول است  به نحوی که باید از سلامت در مجموعه قضایی صیانت کنیم چراکه یک مجموعه سالم می تواند حکم موثر، دقیق و سالم را صادر کرده و مردم را امیدوار کند که البته صیانت از سلامت مجموعه قضایی نیز تنها وظیفه مدیران نیست بلکه همه کارکنان مجموعه دراین زمینه مسئولیت  و نقش دارند.

 

وی افزود: یکی از کارهای دستگاه قضایی همانند رسیدگی به پرونده ها، اصلاح مجرمان است که باید شخصیت فرد باز اجتماعی شود و در کنار رسیدگی به پرونده، اصلاح مجرمان نیز به عنوان یک وظیفه در اولویت کارها قرار دارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ صلح و سازش کار پسندیده است گفت: ترویج این فرهنگ موجب کاهش تشکیل پرونده در محاکم و همچنین صدور حکم محکومیت برای افراد می شود.

 

رییس قوه قضاییه همچنین با اشاره به اینکه خدمت به مردم استان همدان با وجود هشت هزار شهید، جانبازان و ایثارگران یک توفیق و موهبت الهی به ویژه برای همکاران دستگاه قضایی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین «سیدابراهیم رییسی» رییس قوه قضاییه عصر امروز(یک‌شنبه) و در بیست و ششمین سفر استانی خود برای انجام سفری یک روزه وارد فرودگاه همدان شد.

 

 

  

پایان پیام/89

نظر شما