شناسهٔ خبر: 47123335 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شرکت زندانیان کهگیلویه و بویراحمد در دوره های آموزشی

مدیر کل زندان های کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲۰۰ تن از زندانیان زندان های کهگیلویه و بویراحمد در دوره های آموزشی شرکت کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، منصور بیژنی مدیر کل زندان های کهگیلویه و بویراحمد گفت: از آموزش های مختلف فنی و حرفه ای، صنایع دستی و کشاورزی در رشته های مختلف برای ۱۲۰۰ تن از زندانیان زندان های استان در پارسال خبر داد.
 

بیژنی با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف حبس، اصلاح افراد است افزود: گاهی شرایط جامعه به خصوص نداشتن شغل و درآمد مناسب باعث می‌شود تا زندانیان پس از آزادی از زندان دوباره مرتکب ناهنجاری شده و راهی زندان شوند لذا زندان می‌تواند مکانی برای ارائه آموزش های مفید فنی و حرفه ای باشد تا زندانی پس از آزادی با دارا بودن گواهینامه معتبر آموزشی راهی بازار کارشده و کسب درآمد داشته باشد.

او با تقدیر از همکاری موثر سازمان های فنی ‌وحرفه‌ ای، کشاورزی و صنایع دستی و گردشگری با اداره کل زندان های استان در برگزاری کلاس های آموزشی بیان داشت: ایجاد و توسعه کلاس های فنی و حرفه ای و آموزش رشته های کشاورزی و صنایع دستی برای اشتغال زندانیان در راستای بازگشت آنان به جامعه و در نهایت کاهش بازگشت مجدد به زندان‌ها بسیار مؤثر و رهگشاست.

بیژنی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌ های انجام‌ شده توانسته ایم در پارسال علیرغم محدودیت های کرونایی، کمبود فضا و کارگاه های آموزشی تعداد ۳۶ دوره آموزش های فنی و حرفه ای، کشاورزی و صنایع دستی را در رشته های مختلف برای ۱۲۰۲ تن از زندانیان برگزار کنیم.

او در ادامه اظهار داشت: البته بدلیل اینکه تعداد زیادی از این زندانیان در حین آموزش از زندان آزاد شدند نتوانستند در آزمون پایانی شرکت کنند لیکن ۷۵۲ تن در آزمون ها شرکت نموده که در مجموع ۶۰۳ تن موفق به اخذ گواهینامه معتبر آموزشی شدند.

انتهای پیام/س

برچسب‌ها:

نظر شما