شناسهٔ خبر: 47123259 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

گوشی‌های پرچمدار جدید و جمع و جور ایسوس

در آستانه رونمایی رسمی از گوشی‌های پرچمدار جدید ایسوس Zenfone 8 و Zenfone 8 Flip در ۱۲ مه (22 اردیبهشت)، اطلاعاتی از این گوشی‌ها به بیرون درز کرده است که نشان می‌دهد تلفن‌های پرچمدار جدید از صفحه نمایش ۱۲۰ هرتز، رم قابل توجه و پشتیبانی از شارژ سریع ۳۰ وات برخورداراند.

صاحب‌خبر -

فرارو: مدتهاست که ما از نسل بعدی گوشی‌های پرچمدار ایسوس با نام عمومی Zenfone 8 اطلاع داریم و این شرکت تایوانی نیز رسماً اعلام کرد که Zenfone 8 و Zenfone 8 Flip را در تاریخ 12 مه (22 اردیبهشت) رونمایی خواهد کرد. با این حال، پرچمدار جدید ایسوس نیز به مانند بسیاری از رقیبان، هدف جاسوسان دنیای فناوری قرار گرفته است و تاکنون اطلاعات متعددی از آن منتشر شده است. در آخرین نمونه از این افشای اطلاعات، روز شنبه 8 مه (17 اردیبهشت) اطلاعاتی از این پرچمدار‌های ایسوس منتشر شد که نشان می‌داد این گوشی‌ها از یک نمایشگر 120 هرتز و پشتیبانی از شارژ سریع 30 برخوردار هستند.

به نقل از وبسایت فناوری gsmarena، ایسوس گوشی‌های Zenfone 8 و Zenfone 8 Flip را در تاریخ 12 ماه مه (22 اردیبهشت) معرفی خواهد کرد. اما ما به لطف درز اطلاعات مختلف از این گوشی ها، می‌توانیم ادعا کنیم که احتمالاً درک درستی از این دو گوشی، حتی پیش از رونمایی رسمی آن‌ها داریم. ما در این میان حتی اطلاع داریم که این دو گوشی، احتمالاً با یک مدل مینی نیز همراه باشند. اما نکته اصلی در مورد اطلاعات درز کرده جدید این است که ما اکنون به صورت دقیق‌تر می‌دانیم که وضعیت سخت افزاری این گوشی‌ها به چه صورت خواهد بود.

بیشتر سخت افزار‌های اساسی این گوشی‌ها از قبل شناخته شده بودند و فقط در این درز اطلاعات جدید، دوباره تأیید شده اند. از جمله اطلاعات درز کرده قبلی که اکنون دوباره تأیید شده اند می‌توان به بهره مندی این گوشی‌ها از چیپست اسنپدراگون 888، تا 16 گیگابایت رم (با نسخه‌های 6 گیگابایت و 12 گیگابایت به طور بالقوه) و حداکثر 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی از نوع UFS 3.1، اشاره کرد. نمایشگر مورب و 5.92 اینچی Zenfone 8 دارای رزولوشن فول اچ دی پلاس بوده که طبق اطلاعات جدید، این مدل از سرعت تازه سازی 120 هرتز نیز برخوردار خواهد بود. نکته قابل ذکر دیگر در مورد این نمایشگر، ساخت آن توسط شرکت سامسونگ با استفاده از فناوری مرسوم E4 AMOLED بوده است که از پوشش محافظ Gorilla Glass Victus نیز بهره می‌برد.

ما دقیقاً مطمئن نیستیم که بقیه قسمت‌های بدنه Zenfone 8 از چه موادی ساخته شده اند، اما حدس می‌زنیم یک قاب میانی فلزی و یک ورق Gorilla Glass برای قسمت پشتی و خمیده آن وجود دارد. در شایعه اخیر دیگری نیز به گواهینامه IP68 این گوشی اشاره شده است. طبق مشخصات فاش شده، بدنه Zenfone 8 ابعاد 148 در 68.5 در 8.9 میلی متر دارد که وزن آن را 169 گرم نشان می‌دهد. همچنین این گوشی از یک باتری 4000 میلی آمپری بهره می‌برد که قابلیت شارژ 30 وات را دارد.

همچنین در بدنه کاملاً جمع و جور این گوشی، یک تنظیم بلندگو استریو و همچنین یک جک صوتی 3.5 میلی متری، با خروجی صدای Hi-Fi وجود دارد که به صورت معمول در گوشی‌های پرچمدار ایسوس دیده می‌شوند.

ظاهراً، سه دریچه کوچک در Zenfone 8 وجود دارد که برای ضبط صدا OZO استفاده می‌شود؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت عملکرد ضبط ویدئویی این گوشی با دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی IMX686 و همچنین دوربین 12 مگاپیکسلی اولتراواید، فوق العاده عالی باشد. به نظر می‌رسد، قدرت ضبط ویدئویی این گوشی می‌تواند تا 8K افزایش یابد، در حالی که سرعت ضبط آهسته @ 120fps و 4K را نیز عرضه می‌کند.

همانطور که قبلاً از تصاویر رندر‌ها دیده ایم، گوشی زنفون 8 دارای تنها دو دوربین در ماژول عقب است که طبق مشخصات جدید فاش شده هر دو دوربین مجهز به فناوری EIS هستند که قابلیت انجام فوکوس خودکار بر روی فراصوت را دارند. در آخر، جزئیات دیگری نیز در این درز اطلاعات منتشر شده که می‌توان به پشتیبانی این گوشی از بلوتوث نسخه 5.2 و Wi- Fi نسل ششم، بهره گیری از چیپست Snapdragon 888، پشتیبانی از اتصالات 5G و یک گیرنده رادیویی FM اشاره کرد. هنوز اطلاعاتی دقیقی از قیمت گذاری این پرچمدار جدید و جمع و جور ایسوس منتشر نشده است، اما این موضوع نیز به زودی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

گوشی‌های پرچمدار جدید و جمع و جور ایسوس

برچسب‌ها:

نظر شما