شناسهٔ خبر: 47123222 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

دهقان:

مخالف تبعیت سپاه از یک جریان سیاسی هستم

اقتصادنیوز

یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم می‌گوید: که نیروهای مسلح به معنای سازمان حق ورود به درگیری‌های سیاسی را ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، سردار حسین دهقان، کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ در گفتگویی تصویری با اکوایران نظرات خود را در مورد انتخابات بیان کرد که گزیده‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید.

– حضرت امام بحث مداخله نظامیان به معنای سازمانی یا اجازه ورود جریان سیاسی به درون سازمان‌های نیروهای مسلح را منع کردند به این معنا که نیروهای مسلح اساسا مدافع امنیت ملی هستند و همواره باید کلان امنیت را در نظر بگیرند. اگر قرار باشد نظامی‌ها تابعی از یک بخش سیاسی جامعه قرار بگیرند یا در خدمت بخشی از سیاسیون جامعه قرار بگیرند یعنی اساسا از فلسفه وجودیشان فاصله گرفتند.

-مخالفیم با اینکه سپاه بخواهد یک جریان سیاسی را نمایندگی کند و اینکه سپاه بخواهد تابع دیدگاه‌های یک جریان سیاسی در کشور باشد چون کشور را یک جریان سیاسی نمایندگی نمی‌کند بلکه گروهی از جمعیت کشور جمع می‌شوند و یک حزب یا جبهه را تشکیل می‌دهند.

-قابل قبول نیست که نیروهای مسلح به دنبال این باشند که در راس قدرت بنشینند یا قدرت را در اختیار بگیرند و برای تامین و تعیین سرنوشت خودشان سلب اراده مردم کنند.

-آنچه که الان قانون می‌گوید منعی برای ورود نظامی‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری نیست ولی برای مجلس هست، آنجا افراد نظامی باید استعفا دهند و مثل بقیه ۶ یا ۳ ماه قبل از انتخابات استعفا دهند و بیایند و وارد عرصه رقابت شوند. آنچه که منع شده و منع می‌شود و قابل قبول نیست و حتما ملت باید جلوی آن بایستند نه تنها یک عده اظهار نظر کنند این است که نیروهای مسلح به معنای سازمانشان بخواهند وارد رقابت‌های سیاسی برای گرفتن قدرت و اداره جامعه شوند.

-ما حتما و اکیدا بودجه ارزی کشور را از بودجه ریالی جدا خواهیم کرد به این معنا که جایی که قرار است ارز برای توسعه و سرمایه گذاری تامین کنیم را تخصیص ارزی می‌دهیم.

-ما هیچگاه به سمت تولید نرفتیم، ما اجازه دادیم که سرمایه‌ها و دارایی‌ها و حتی وام دولت به سمت سفته‌بازی و سوداگری برود. من یک بررسی می‌کردم از زمان قاجار تا الان بدون استثنا تراز تجاری ما منفی است یعنی واردات ما بر صادرات ما غلبه دارد و جالب است خیلی وقت‌ها این کالا لوکس است و ما تن می‌دهیم به اینکه کالای لوکس بیاید.

آخرین اخبار انتخابات را در صفحه اختصاصی انتخابات پیگیری کنید.

منبع: اقتصادنیوز

 

نظر شما