شناسهٔ خبر: 47122955 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ارسال محصولات کشاورزی کرمان به سه کشور‌

معاون اداره راهداری جنوب کرمان از حمل مستقیم بیش از هزار تن انواع محصولات کشاورزی کرمان به کشور‌های افغانستان، قرقیزستان و تاجیکستان خبر داد.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجتبی محمودی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: از ابتدای اسفند پارسال، تاکنون بیش از هزار تن از انواع محصولات کشاورزی جنوب استان کرمان به وسیله ناوگان خارجی به صورت مستقیم به کشور‌های افغانستان، تاجیکستان و قرقیزستان حمل شده است.

او با اشاره به حمل مستقیم بار به بازار‌های هدف افزود: ضمن حفظ کیفیت محصولات صادراتی منطقه، ارسال به موقع بار را به دنبال داشته است.

محمودی تصریح کرد: امیدواریم با استقبال صادرکنندگان از ظرفیت ایجاد شده شاهد حضور پررنگ‌تر محصولات کشاورزی جنوب کرمان در بازار‌های صادراتی منطقه اوراسیا برای عرضه محصولات با کیفیت‌تر منطقه و در نتیجه افزایش قیمت محصولات باشیم.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: قبلا صادرات محصولات منطقه به صورت ترانشیپمنت یا همان ته به ته کردن، در لب مرز اتفاق می‌افتاد که باعث آسیب به محصول و  ارسال نشدن به موقع محصولات می‌شد که با پیگیری‌های انجام شده این اداره کل و حمایت‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور امسال مجوز ورود ناوگان خارجی به منطقه جنوب کرمان صادر شد.

محمودی افزود: با صدور مجوز ورود ناوگان خارجی به منطقه جنوب کرمان زمینه صادرات مستقیم محصولات از مزرعه به خارج از مرز‌ها بدون چندین مرحله جابجایی فراهم شد.

انتهای پیام/ی

نظر شما