شناسهٔ خبر: 47122936 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

تسریع در افول رژیم صهیونیستی با مقاومت

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: امروز در صحنه مبارزه و مقابله با اشغالگران قدس و با اتخاذ شیوه‌های مقاومتی و «میدانی»، دستاورد‌های متعدد و بی‌نظیری در عرصه‌های مختلف محقق و باعث سرعت بخشیدن به افول رژیم صهیونیستی شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 «علی‌اکبر ولایتی» در نشست مجازی «روز قدس، روز مستضعفین» که از سوی مجمع جهانی بیداری اسلامی برگزار شد، روز قدس و مسئله فلسطین را مهمترین مسئله در صدر دغدغه‌ها و مسائل راهبردی جهان اسلام دانست.

وی افزود: این روز حقیقتاً «یوم الله» است که نشان می‌دهد مسئله فلسطین، همچنان باید در صدر دغدغه‌ها و مسائل راهبردی جهان اسلام قرار داشته باشد و به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) «فلسطین، زنده‌ترین مسئله مشترک امت اسلامی است» و به فرموده رهبر کبیر انقلاب اسلامی «روز قدس که همجوار شب قدر است لازم است که در بین مسلمانان احیا شود و مبدأ بیداری و هوشیاری آنان باشد».

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه روز قدس و تحقق اهداف بلند آن که یکی از چشم‌انداز‌های «بیداری اسلامی» است، گفت: منشأ جوشش انگیزه‌های راسخ و پولادین برای نابودی رژیم صهیونیستی است و آزادی قدس باید به عنوان نقطه اتکاء و «کانون وحدت امت اسلام» باشد.
 
به گفته وی دستور کار مهم برای نیل به این هدف متعالی تقویت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گروه‌های مقاومت است و محور کار، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند «مقاومت و مبارزه» است.

ولایتی تصریح کرد: در هیچ مقطعی از تاریخ بشریت شاهد چنین روند طولانی، وحشیانه و خشونت‌طلبانه‌ای از اشغالگری که جنایتکاران صهیونیستی نبوده‌ایم و در نقطه مقابل نیز در کمتر دوره‌ای، این‌گونه شاهد مجاهدت و ایستادگی گروه‌های مقاومت بر علیه اشغالگری اختیار کرده‌اند، نبوده‌ایم.
 
وی افزود: این مجاهدت‌ها و مبارزات در نهایت به ثمر خواهد نشست و در آینده‌ای نه چندان دور شاهد آزادی سرزمین‌های اشغالی خواهیم بود.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی اضافه کرد: تحولات مهمی پیرامون فلسطین درحال شکل‌گیری است؛ برخی خائنانه که سبب خشم و عصبانیت جبهه مقاومت شده و بعضی دیگر، فرصت‌آفرین بوده و موجب ارتقای قدرت گروه‌های مقاومت اسلامی و فلسطینی شده است.

وی با بیان اینکه رسمیت بخشیدن به روند علنی‌سازی روابط برخی کشور‌های عربی با رژیم آپارتاید صهیونیستی در چهارچوب طرح ضدفلسطینی «معامله قرن» خیانت است، گفت: بر طبق نظرسنجی‌های معتبر، بخش بزرگی از افکار عمومی عربی و اسلامی مخالف هرگونه روابط دوستانه کشور‌های عربی با رژیم غاصب صهیونیستی هستند؛ مسئله‌ای که به منزله آتش زیر خاکستر بوده و در میان‌مدت و بلندمدت موجب بروز مخالفت‌های گسترده مردمی با حکام مرتجع خواهد شد.

ولایتی تاکید کرد: امروز و در پی تلاش‌های گروه‌های مقاومت فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی و راهبرد‌های امنیتی که در «میدان» برای مقابله با این رژیم در دستور کار جبهه مقاومت قرار گرفته، بقاء و حیات این رژیم غاصب که از درون نیز با چالش‌های جدی روبرو است بیش از هر زمان دیگری، مبهم و در معرض نابودی قرار داده است.

وی افزود: با نگاهی به شکست‌های گذشته رژیم اشغالگر قدس از جنگ‌های ۳۳ روزه تا غزه، و ناکامی در سوریه و دیگر مناطق، و با مشاهده روند و مسیر تحولات کنونی که منجر به تغییر «موازنه قدرت» منطقه‌ای به نفع مقاومت و بیداری اسلامی شده است.
 
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه به زودی می‌توان تحقق این پیش‌بینی و برآورد استراتژیک رهبر معظم انقلاب اسلامی از آینده رژیم آپارتاید صهیوینستی را به تماشا نشست که «رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید»، گفت: در صحنه مبارزه و مقابله با اشغالگران قدس و با اتخاذ شیوه‌های مقاومتی و «میدانی»، دستاورد‌های متعدد و بی‌نظیری در عرصه‌های مختلف محقق گردیده و افول رژیم صهیونیستی را سرعت بخشیده است.

وی افزود: در قضیه فلسطین، ما همواره خود را همدل و همسنگر برادران فلسطینی می‌دانیم که این همسنگری نه در صحنه‌های سیاسی و «دیپلماسی» که بالاتر از آن در میدان عمل و مقاومت است و ایران تا زمان آزادی قدس شریف از اشغال، در کنار ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت حضور داشته و خواهد بود.

ولایتی افزود: مسئله فلسطین همچنان از موضوعات مهم و اولویت‌دار سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

نظر شما