شناسهٔ خبر: 47122858 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

افزایش ۷ درصدی مرگ راکبان موتورسیکلت در سال ۹۹

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب از افزایش ۷ درصدی مرگ راکبان موتورسیکلت در سال ۹۹ خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، سرهنگ احسان موُمنی رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب در تشریح تصادفات سال ۹۹ در شهر تهران اظهار داشت: با بررسی آنالیز تصادفات سال ۹۹ حدود ۴۲% متوفیان عابرین پیاده و ۴۴% متوفیان موتورسیکلت سواران و ۱۴% مربوط راننده و سرنشین خودرو میباشد با توجه به افزایش استفاده از موتورسیکلت توسط شهروندان در سال ۹۹ حدود ۷% نسبت به سال ۹۸ تعداد متوفیان موتورسیکلت افزایش داشته است‌.

وی ادامه داد: بالاترین علت تصادفات مربوط به عدم توجه به جلو و حواس پرتی رانندگی حدود ۳۴% و دومین علت حوادث رانندگی در خیابانها و تقاطعها مربوط به عدم رعایت حق تقدم عبور با ۱۶% و در بزرگراها عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطئمنه و سرعت غیر مجاز حدود ۱۲% است.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب خاطرنشان کرد: بیشترین ساعت وقوع حوادث رانندگی در ساعت ۲۰۰۰ الی ۱۶۰۰ حدود ۲۶% و در ساعات تاریکی هوا و شب حدود ۴۲% بوقوع پیوسته است.

سرهنگ مومنی تصریح کرد: بالاترین سهم متوفیان حوادث رانندگی مربوط به منطقه ۴ شهرداری تهران با ۱۲% از کل متوفیان و منطقه ۱۵ شهرداری تهران با ۹% از کل متوفیان و منطقه ۱۹ شهرداری تهران با ۸% از کل متوفیان میباشد.

 

 

 

نظر شما