شناسهٔ خبر: 47122763 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

یک بام و دو هوای مدیریت ورزش‌وجوانان سنندج در مواجهه با کرونا / وقتی بی‌مدیریتی صدای باشگاه‌داران و ورزشکاران را درآورد

گروه استان‌ها - مسئولان اداره ورزش و جوانان سنندج از یک سو خبر از فعالیت کلیه اماکن در رشته‌های مختلف ورزشی بخش دولتی و باشگاه‌های خصوصی مسقف در شرایط قرمز کرونایی داده و از سوی دیگر آن را تکذیب می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، این‌روزها شاهد موج چهارم کرونا و ابتلا و فوت روزانه تعداد زیادی از شهروندان بر اثر بیماری کرونا در استان کردستان هستیم. براساس آخرین رنگ‌بندی از سوی وزارت بهداشت و ستاد استانی مقابله با کرونا، شهرستان سنندج همچنان در وضعیت قرمز کرونا بوده و براساس قانون فعالیت‌ مشاغل گروه سوم از جمله "فعالیت‌های ورزشی" در این شرایط ممنوع است.

ممنوعیت فعالیت اماکن ورزشی در حالی‌ست که مسئولان اداره ورزش‌وجوانان سنندج از یک سو خبر از اجازه فعالیت رشته‌های مختلف ورزشی و از سوی دیگر آن را تکذیب می‌کنند!

روز گذشته ساعت 9:22 صبح، خبری با این مضمون در پایگاه اطلاع‌رسانی اداره ورزش و جوانان شهرستان سنندج منعکس شد "قابل توجه هیئت‌ها و باشگاه‌های ورزشی شهرستان سنندج؛ بر اساس اعلام فرمانداری سنندج و ستاد ملی کرونا در استان، کلیه اماکن در رشته‌های مختلف ورزشی بخش دولتی و باشگاه‌های خصوصی مسقف و ادارات دارای اماکن ورزشی در سطح شهرستان سنندج با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت کنند؛ لازم به ذکر است پس از دریافت هرگونه اطلاعیه جدید در خصوص اماکن ورزشی سنندج، موارد به صورت رسمی از سوی کانال اداره ورزش و جوانان شهرستان اطلاع‌رسانی می‌شود".

و اما ساعت 1:08 بامداد امروز در کمتر از 24 ساعت در اقدامی قابل تأمل از سوی خود اداره ورزش و جوانان همانند ماجرای انتصاب مدیریت این اداره که مسئولش یک شبه ره چندساله را رفت و از روابط‌عمومی به ریاست رسید، خبر منتشره حذف و بازگشایی اماکن ورزشی تکذیب و این‌بار اعلام شد "بنا به اعلام فرمانداری سنندج و ستاد کرونا بازگشایی اماکن و سالن‌های ورزشی مسقف در مشاغل گروه 3 واقع شده‌اند و به همین منظور با توجه به وضعیت قرمز شهرستان تا اطلاع ثانوی و تغییر در رنگ بندی کماکان باشگاه‌های ورزشی بخش خصوصی و دولتی تعطیل خواهد بود".

یک بام و دو هوای مدیریت ورزش‌وجوانان استان کردستان و سنندج در مواجهه با کرونا در حالی‌ست که بر اساس بازدیدهای میدانی و مشاهدات عینی خبرنگار تسنیم، اماکن ورزشی سطح شهر همچنان در این شرایط قرمز کرونایی باز و به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

یکی از باشگاه‌داران در سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با ابراز نگرانی و نارضایتی از وضعیت پیش آمده گفت: باشگاه‌داران هم از آسیب بیماری کرونا در امان نمانده و دچار خسران و ضرر و زیان شده‌اند.

وی با بیان اینکه از این وضعیت بلاتکلیفی، اعلام تعطیلی و منع فعالیت خسته شده‌ایم، گفت: در این دوران کرونایی اکثر ورزشکارانمان را ازد دست دادیم تا سالن‌های ورزشی حدودی رونق گرفته، مجدداً محدودیت و تعطیلی‌های کرونایی اعلام خواهد شد، خود ما نیز از این شرایط خسته شده‌ایم چه برسد به ورزشکاران.

این باشگاه‌دار سنندج با بیان اینکه این روزها به صورت غیرعلنی سالن‌ها را باز کرده‌ایم، تصریح کرد: مسئولان ستاد استانی مقابله با کرونا و ورزش و جوانان کردستان باید بدانند که صاحبان باشگاه‌ها هم خانواده داشته و رزق و روزی می‌خواهند و جدا از هزینه اجاره بهای باشگاه، هزینه استهلاک وسایل باشگاه که هزینه‌های زیادی برای تهیه آن پرداخت کرده‌ایم، بر دوشمان هست.

یکی دیگر از باشگاه‌داران سنندجی که در این وضعیت قرمز کرونایی دربِ سالنش باز است، در پاسخ به این سؤال که چطور سالن باز کردی، توضیح داد: آیا در این اوضاع نامناسب اقتصادی و این دوران کرونایی که همه شاگردانمان را از دست دادیم، می‌توان سالن را تعطیل کرد؟ آنقدر از لحاظ اقتصادی تحت فشار هستم که هیچی برایم مهم نیست.

وی با بیان اینکه ادامه این وضعیت دیگر برای خیلی از باشگاه‌داران قابل تحمل نیست، مدعی شد: دولتمردان در این شرایط تنها بر تعطیلی سالن‌ها تأکید دارند در حالی‌که هیچ حمایتی از ما نمی‌کنند، بسته حمایتی؛ شامل وام کم‌بهره که قرار بود دولت در اختیار مشاغل آسیب دیده از کرونا قرار دهد بخاطر وجود قوانین دست و پاگیر و بروکراسی اداری و امروز و فردا کردن دستمان نگرفت.

یکی دیگر از باشگاه‌داران سنندجی معتقد بود که در این روزهای کرونایی اگر مردم ورزش کنند از هرگونه بلا و مصیبت و بیماری در امان خواهند بود، او می‌گفت ورزش کنید دیگر کرونا سراغت نخواهد آمد، ورزش و حفظ سلامت مهمتر از کروناست، ورزش کنید تا کرونا هیچ وقت دور و برتان نیاید.

یکی از قهرمانان ورزشی استان کردستان نیز در این‌باره به خبرنگار تسنیم گفت: علی‌رغم شرایط کرونایی، اما در طول این مدت هیچ وقت تمریناتم را قطع نکرده و ورزش را به صورت مداوم ادامه خواهد داد، البته پروتکل‌های بهداشتی را نیز رعایت می‌کنم.

وی با بیان اینکه این روزها اکثر ورزشکاران از لحاظ جسمی و روانی وضعیت خوبی ندارند، گفت: قهرمانان دغدغه آمادگی خود در مسابقات را دارند اما این وضعیت کرونایی کار کرده روزی می‌گویند سالن‌ها باز است و روزی تعطیل، در محیط روباز هم که نمی‌توان تمرینات تخصصی را همانند داخل سالن انجام داد.

یکی دیگر از قهرمانان ورزشی کردستان به خبرنگار تسنیم گفت: در این دوران کرونایی هر چند مدت یکبار خبر تعطیلی سالن‌های ورزشی اعلام می‌شد، اکثر ورزشکاران انگیزه خود را از دست داده و دیگر حال ورزش کردن را هم ندارند.

به گفته وی، تداوم تعطیلی سالن‌ها می‌تواند آثار جبران‌ناپذیری بر ورزشکاران و باشگاه‌داران داشته باشد.امیدواریم مسئولان با درک شرایط، اقدام به بازگشایی باشگاه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرده تا از خسارت بیشتر مادی، جسمی و روحی ورزشکاران و باشگاهداران جلوگیری شود.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا با توجه به قرمز شدن وضعیت استان و احتمال تعطیلی اماکن ورزشی و ایجاد مشکل در تمرینات قهرمانان رشته‌های مختلف، برنامه‌ای مدنظر دارید، توضیح داد: در دوران شیوع ویروس کرونا که با تعطیلی سالن‌های سربسته روبه‌رو بودیم ورزشکاران برای تمرین با مشکل روبه‌رو شدند، بنابراین باید هیئت‌های ورزشی با شبکه بهداشت شهرستان مربوطه برای حضور قهرمانان ورزشی در سالن‌ها رایزنی کنند تا قهرمانان ما مشکلی برای تمرین نداشته باشند.

 پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان کردستان نیز روز گذشته رسماً اعلام کرد که روز پنجشنبه 16 اردیبهشت ماه ستاد مبارزه با این ویروس در کردستان برگزار شد و بر اساس بخشنامه جدید اعلام شده از سوی این ستاد " کلیه اماکن در رشته‌های مختلف ورزشی بخش دولتی و باشگاه‌های خصوصی مسقف و ادارات دارای اماکن ورزشی در سطح استان کردستان از امروز شنبه 18 اردیبهشت ماه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند"

دستگاه ورزش و جوانان کردستان با ابلاغ این بخشنامه به رؤسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های تابعه استان پایان منع فعالیت‌های ورزشی را در رشته‌های کم برخورد اعلام کرد.

به گزارش تسنیم، هم‌اکنون 486 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که سنندج با 258 نفر بیشترین تعداد بیماران بستری شده مبتلا به کرونای کردستان را تشکیل می‌دهند.

از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا در استان تاکنون، یک‌هزار و 268 نفر فوت کرده که باز هم سنندج با 501 نفر، بیشترین تعداد فوتی‌ها را به خود اختصاص داده و در این اوضاع خطرناک کرونایی آقایان می‌خواهند این‌گونه موج چهارم کرونا را در مرکز استان کردستان مدیریت کنند، حال تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!

سؤال اینجاست نتیجه این وضعیت کنونی و اوضاع ایجاد شده که مشخص نیست بألاخره سالن‌های ورزشی تعطیل‌ند یا باز هستند، جز حاصل بی‌مدیریتی و خروجی انتصاب‌های شبانه، چه می‌تواند باشد؟! قضاوت با ورزشکاران و باشگاه‌داران.

انتهای پیام/481/ ع

نظر شما