شناسهٔ خبر: 47122718 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

نگرانی آمریکایی‎ها از افزایش بهای بنزین در پی حمله سایبری به شرکت «کولونیال پایپ لاین»

حمله سایبری به بزرگترین شبکه انتقال فرآورده‌های نفتی آمریکا، موجب افزایش نگرانی‌ها درباره افزایش بهای سوخت در این کشور شده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - کارشناسان درباره افزایش بهای سوخت در آمریکا پس از حمله سایبری به شرکت «کولونیال پایپ لاین»، ابراز نگرانی کردند.

به تازگی «کولونیال پایپ لاین» به عنوان بزرگترین شبکه توزیع و انتقال فرآورده‌های نفتی و پالایشگاهی آمریکا، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف حمله سایبری قرار گرفته است.

این شرکت، فرآورده‌های نفتی را از پالایشگاه‌های آمریکا به مناطق پرجمعیت در جنوب و شرق این کشور انتقال می‌دهد.

«کولونیال پایپ لاین»، روزانه ۲.۵ میلیون بشکه فرآورده‌های نفتی شامل گازوئیل، بنزین، سوخت جت و سایر فرآورده‌های نفتی و پالایشگاهی را از طریق خط لوله‌ای به طول ۸ هزار و ۸۵۰ کیلومتر انتقال می‌دهد.

به گزارش «نیوزویک» این حمله سایبری موجب بسته شدن خط لوله شرکت «کولونیال پایپ لاین» بین ایالت‌های تگزاس و نیوجرسی شد که ۴۵ درصد سوخت سواحل شرقی آمریکا را تامین می‌کند.

کارشناسان آمریکایی این حمله سایبری را یکی از مهمترین حمله سایبری به زیرساخت‌های این کشور تاکنون توصیف کرده‎اند.

«آتلانتا» به عنوان شلوغ‌ترین خطوط هوایی جهان، سوخت مورد نیاز خود را از طریق «کولونیال پایپ لاین» تامین می‌کند و تا صبح روز یکشنبه عملیات انتقال سوخت در خط لوله تگزاس به نیوجرسی همچنان متوقف بوده است.

«جو بایدن»، رییس جمهور آمریکا، در جریان این حمله سایبری قرار گرفته و آژانس‌های فدرال و یک شرکت امنیت سایبری برای بررسی ماهیت و دامنه این حمله سایبری فراخوانده شدند.

خبرگزاری «بلومبرگ» به نقل از منابع مطلع گزارش داده که این حمله سایبری از سوی گروه «دارک ساید» انجام شده و هکر‌ها پیش از خاموش شدن سیستم‌های «کولونیال پایپ لاین»، حدود ۱۰۰ گیگابایت از اطلاعات موجود در این شبکه را سرقت کرده‎اند.

بسیاری از کارشناسان ابراز نگرانی کرده‎اند که تعطیلی طولانی مدت خطوط لوله «کولونیال پایپ لاین» می‌تواند موجب جهش قیمت نفت، گاز و بنزین به ویژه در نیمه شرقی آمریکا شود.

 

انتهای پیام/

نظر شما