شناسهٔ خبر: 47122686 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاکید وزیر علوم بر

ضرورت تقویت آموزش‌ الکترونیکی و ارتقای کیفی پژوهش در بودجه دانشگاه‌ها

تهران-ایرنا- وزیر علوم با اشاره به ضرورت تداوم آموزش‌های الکترونیکی در پسا کرونا گفت: باید ظرفیت ایجاد شده در زمینه آموزش‌های مجازی تقویت و تکمیل و به ارتقای کیفی فعالیت‌های پژوهش و فناوری در تنظیم بودجه تفصیلی سال جاری دانشگاه‌ها توجه شود.

صاحب‌خبر -

وزیر علوم تحقیقات و فناوری امروز در نشست مجازی اعضای هیات‌های امنا دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، با چندین دستور کار تشکیل شد افزود: با توجه به تحولاتی که طی یک سال اخیر در داخل و در دنیا اتفاق افتاده است، ما نیز باید برای آینده و تحولی دیگر، بازنگری و اصلاح در برنامه‌های راهبردی را مد نظر داشته باشیم.

به گزارش وزارت علوم منصور غلامی ادامه داد:  دانشگاه‌ها باید خلاصه‌ای از گزارش عملکرد خود را در قالب‌های مناسب اطلاع‌رسانی کرده و ظرفیت‌های ایجاد شده در مجموعه‌ها را بیان کنند. گزارش‌هایی که نشان دهد در تحقق اهداف اسناد بالادستی چقدر توفیقات داشته‌ایم و در این راستا مراکز علمی و فناوری موفق را الگو قرار دهند.

وزیر علوم در این جلسه، همچنین همکاری‌های سازمان برنامه و بودجه را در حمایت و پشتیبانی از برنامه‌ها مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: باید قدر بدانیم که علی‌رغم شرایط اقتصادی بد دولت به دلیل فشارهای تحریم، سازمان برنامه و بودجه نگاه ویژه‌ای به خانواده آموزش عالی داشته و تخصیص‌های دانشگاه‌ها را در اولویت قرار داد که امیدواریم در سال جاری نیز این اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه همواره بحث معیشت کارکنان و اعضای هیات علمی را جزو برنامه‌های قابل پیگیری در دستور کار داشتم، گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر افزایش حقوق کارکنان و همسان‌سازی حقوق اعضای هیات علمی نتیجه داد که ان‌شاءالله در ادامه مسیر اجرا می‌شود.

وی افزود: آنچه که اتفاق افتاده است، جزو اهداف و برنامه‌ها بوده است که محقق شده است، در ادامه مسیرهای اداری و اجرایی نیز باید با در نظر گرفتن الزامات قانونی، روند اداری طی شود.

غلامی تاکید کرد: همه روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بدانند که تا آخرین روزی که مسئولیت دارند نباید انقطاعی در اجرای برنامه‌ها پیش آید و باید بدنه اجرایی تمام تکالیف را در راستای تعالی سازمانی و پیشبرد اهداف توسعه کشور اجرایی کنند.

نظر شما