شناسهٔ خبر: 47122562 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش شمار قربانیان حمله تروریستی به مدرسه دخترانه در غرب کابل

منابع خبری از افزایش شمار کشته‌های حمله تروریستی در نزدیکی مدرسه دخترانه سیدالشهدای غرب کابل به ۵۸ نفر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شمار کشته‌های حمله تروریستی به مدرسه‌ای دخترانه در افغانستان به پنجاه و هشت نفر رسید.

به گفته مقامات افغان، این حمله تروریستی در نزدیکی مدرسه دخترانه سیدالشهدای غرب کابل که شیعیان هزاره در آن درس می‌خوانند روی داد و در زمان تعطیلی مدرسه، خودرو بمب گذاری شده‌ای منفجر شد که بر اثر آن در ابتدا ۵۵ نفر که بیشترین آن‌ها دانش آموزان دختر این مدرسه هستند، کشته و ۱۵۱ تن دیگر هم زخمی و راهی بیمارستان‌ها شدند که وضعیت شماری از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

رئیس جمهوری افغانستان، سخنگوی وزارت کشور، شماری از سفارتخانه‌های خارجی مستقر در کابل، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و شماری از شخصیت‌های داخلی و بین المللی با صدور اطلاعیه‌هایی کشتار دانش آموزان بی گناه یک مدرسه دخترانه در کابل را محکوم کردند.

در حالی که ریاست جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه ای، این حمله را به طالبان منسوب دانسته و آن را دلیلی برای بی میلی این گروه برای صلح دائم در افغانستان ذکر کرده است‏, ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان با انکار دست داشتن این گروه در حمله تروریستی یاد شده اعلام کرد طالبان این حمله را محکوم می‌کند.

مجاهد در بیانیه‌ خود نوشت این حملات علیه مردم محلی انجام شده و متأسفانه تلفات زیاد وارد کرده است.

سخنگوی طالبان این حمله را کار داعش خوانده و دولت افغانستان را متهم به حمایت از این گروه کرده است.

در همین حال، شماری از قربانیان این حمله امروز در میان خشم و اندوه مردم هزاره افغانستان به خاک سپرده شدند.

انتهای پیام/

نظر شما