شناسهٔ خبر: 47122525 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در سلسه گفت‌وگوهای جهانی بحث می‌شود

ایرانشناسی در آستانه ورود به قرن پانزدهم

در آستانه ورود به قرن پانزدهم شمسی و تحول چهار دهه جریان ایرانشناسی، سلسله گفت‌وگوهای جهانی ایرانشناسی در سده پانزدهم، با عنوان «ایران و تمدن‌سازی جهانی» برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد ایرانشناسی، نخستین برنامه این گفت‌وگوها با مشارکت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی و دانشگاه‌های شهید بهشتی، علامه طباطبایی، تهران و تربیت مدرس و انجمن اساتید زبان فارسی و اندیشکده هویت و پیشرفت ایرانی ـ اسلامی مرکز مطالعات راهبردی فرهنگی ژرفا، در آستانه روز ملی ایرانشناسی، ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

دکتر سیدعبدالمجید میردامادی، دبیر علمی همایش بین‌المللی «ایران و تمدن سازی جهانی»، ‌ توضیح داد: سلسله گفت‌وگوهای جهانی ایرانشناسی در سده پانزدهم با موضوع «ایران و تمدن‌سازی جهانی» برای  نخستین‌بار، با نگرشی علمی- تحلیلی، با حضور و سخنرانی حضرت آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای ـ رییس بنیاد ایرانشناسی ـ و استادان برجسته ایرانشناس داخلی و خارجی در عرصه مطالعات ایران‌پژوهی برگزار خواهد شد و در آن ایرانشناسان از کشورهای مختلف دنیا به ارائه مقاله و سخنرانی در هشت محور اصلی می‌پردازند.

نقش فرهنگ ایرانی- اسلامی در تمدن‌سازی جهانی، نقش زبان فارسی در تمدن‌سازی جهانی، نقش جغرافیای ایران فرهنگی در تمدن‌سازی جهانی، نقش ادیان، ‌ مذاهب و دیانت ایرانیان در تمدن‌سازی جهانی، نقش مفاخر و مشاهیر ایرانی در تمدن‌سازی جهانی، نقش هنر و معماری ایرانی در تمدن‌سازی جهانی، نقش علوم و دانشمندان ایرانی در تمدن‌سازی جهانی و نقش پیوندهای مشترک ایران و اسلام در تمدن‌سازی جهانی از جمله محورهای مورد بحث مقاله‌ها خواهد بود.

هدف اصلی بنیاد ایرانشناسی از برگزاری این همایش، بیان نقش فرهنگ و تمدن ایران و اسلام و جایگاه تمدن ایرانی و تأثیر این تمدن بزرگ در قیاس با دیگر تمدن‌های جهانی است.

علاقه‌مندان به شرکت در همایش بین‌المللی «ایران و تمدن سازی جهانی»، می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی همایش به آدرس: https://conversation.iranology.ir مراجعه کرده و اخبار گفت‌وگوها را پیگیری کنند و یا  برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۸۸۶۰۸۷۸۸ تماس بگیرند.

انتهای پیام

نظر شما