شناسهٔ خبر: 47122367 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ورود افراد مسئله‌دار به شوراهای شهر و روستا سبب انحلال برخی شوراها و دستگیری نیمی از اعضا شد

گروه استان‌ها - عضو هیئت نظارت استان تهران با تاکید بر ایجاد دفاتر هیئت نظارت در استان‌ها و شهرستان‌ها گفت: نیمی از شوراهای شهر و روستا به دلیل ورود افراد مسئله‌دار منحل شده و در مواردی منجر به تشکیل پرونده در دادسراها و دستگیری‌ اعضای شورا شد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بهارستان، با اینکه به دنبال فعال‌سازی دفاتر دائمی هیئت نظارت در استان و شهرستان‌ها هستیم اظهار داشت: دفتر هیئت نظارت کشور طبق قانون فعالیت دارد و این مسئله کافی نیست و به دنبال تصویب قانون فعالیت دفاتر هیئت نظارت برای رصد فعالیت شوراهای شهر و روستا در شهرستان‌ها هستیم.

وی افزود: دفاتر هیئت نظارت باید در کنار دفاتر شورای نگهبان در استان‌ها و شهرستان‌ها فعالیت دائمی داشته باشند و شوراها را رصد کنند.

عضو هیئت نظارت استان تهران در ادامه گفت: شورا بخشی از سرمایه ملی است لذا باید این پارلمان شهری و روستایی بدون دغدغه و با دفاع مردمی شکل بگیرد.

نوروزی سپس بیان کرد: در دوره گذشته انتخابات شورا، به‌واسطه فضای باز اصلاح‌طلبان افرادی در انتخابات شرکت کردند که با نشستن بر کرسی شورا و در نهایت به‌واسطه دستگیری‌ها آسیب‌های زیادی را در کشور شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه 50 درصد شوراهای دوره پنجم‌ با مشکلاتی مواجه شدند گفت: انحلال پارلمان شهری در برخی شهرها، تشکیل پرونده اعضای شورا در دادسراها و دستگیری‌ها نتیجه اعلام صلاحیت‌های افراد مسئله‌دار بوده است.

عضو هیئت نظارت استان تهران با تأکید بر حضور افراد مؤمن و انقلابی در پارلمان‌های شهری تأکیدکرد: نباید آبروی ملی و بیت‌المال را به دست افراد مسئله‌دار و دارای پرونده قضایی در دادگاه‌ها سپرد تا هرچه می‌خواهند در شورا انجام دهند.

نوروزی شوراهای شهر و روستا را پناهگاه خانواده‌ها و مردم دانست و عنوان کرد: نمایندگان و ریاست مجلس فریب سیاسی‌کاری‌ها را در تأیید صلاحیت‌ها نخواهند خورد و قطعاً افرادی که به نظام و انقلاب آسیب می‌زنند و پول‌های کثیف در انتخابات هزینه می‌کنند تأیید نمی‌شوند.

وی ادامه داد: مشارکت در انتخابات زمانی رخ خواهد داد که کاندیداهای سالم، دلسوز و صحیح در فضای باز انتخابات حضور داشته باشند و نباید افرادی که ده‌ها میلیارد برای فتح شهر و شورای شهر می‌خواهند هزینه کند تأیید صلاحیت شود.

عضو هیئت نظارت استان تهران با تأکید بر اینکه افراد مسئله‌دار به هیچ عنوان صلاحیت نخواهند گرفت گفت: مگر کل حقوق 4 سال یک عضو شورا چه میزان است که درصدد هزینه کرد میلیاردی برای ورود به پارلمان شهری است این راه را مردم انقلابی نخواهند پسندید.

انتهای پیام/ز

نظر شما