شناسهٔ خبر: 47122289 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

نایب رئیس مجلس نمایندگان عراق:

کشورهای عربی به بیانیه‌های ضعیف اکتفا نکنند

حوزه/ حسن کریم الکعبی نایب رئیس مجلس نمایندگان عراق سکوت خفت بار بین المللی و برخی واکنش های ضعیف به تجاوز های آشکار رژیم صهیونیستی به اهالی قدس را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حسن کریم الکعبی نایب رئیس مجلس نمایندگان عراق سکوت خفت بار بین المللی و برخی واکنش های ضعیف به تجاوز های آشکار رژیم صهیونیستی به اهالی قدس را محکوم کرد و گفت: رژیم اسرائیل آشکارا و در برابر چشم و گوش تمامی کشور ها و سازمان های حقوقی و انسانی و تمامی رسانه های بین الملللی مرتکب جنایت می شود و این نشان می دهد که ادعا های آن ها در خصوص دموکراسی، آزادی و حقوق بشر، دروغ است.

وی در بیانیه ای تصریح کرد: آنچه زا که از اقدامات خونین در قدس از آوارگی، تخریب خانه ها و مقابله با نمازگزاران در داخل حریم مسجد به وسیله اسلحه و بمب جریان دارد، بشریت و آموزه های ادیان آسمانی نمی پذیرد و اینجا جهان باید ایمان بیاورد کسانی که سرزمین فلسطین را اشغال کرده اند، همان گروهک ها و مزدورانی هستند که توسط کشور هایی که مدعی دموکراسی دارند و با هیچ دینی ارتباطی ندارند، به وجود آمده اند.

نایب رئیس مجلس عراق، شورای امنیت و سازمان ملل متحد را به اقدام سریع در جهت تشکیل کمیته حقیقت یاب دعوت کرد و گفت: شورای امنیت و سازمان ملل باید اقدامات ناقضانه رژیم اسرائیل را جنایت جنگی و تجاوز آشکار به مردم بی گناه قلمداد کند.

الکعبی کشور های عربی و اسلامی و غیره را به موضع گیری یکپارچه و عدم اکتفا به بیانیه های ضعیف دعوت کرد و بیان داشت: سازمان های بین المللی مرتبط با حقوق بشر باید با حضور در سرزمین های اشغالی جلوی این تجاوز ها را بگیرند.

عضو مجلس عراق ضمن دعوت ملت فلسطین به همبستگی و وحدت علیه دشمن ادیان و انسانیت و صلح، تأکید کرد: عراق با قدرت حامی ملت و مقاومت فلسطین باقی خواهد ماند و هرگز در سنگر عادی سازان روابط و قاتلان نخواهد بود.

نظر شما