شناسهٔ خبر: 47122280 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

عموئی تشریح کرد

جزئیات جلسه 3 ساعته کمیسیون امنیت ملی مجلس با ظریف در مورد فایل صوتی منتشر شده

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خانه ملت جزئیات جلسه فوق‌العاده و ۳ ساعته کمیسیون امنیت ملی با ظریف در خصوص انتشار فایل صوتی اخیر را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل عموئی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: در این جلسه 12 نفر از نمایندگان از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سایر کمیسیون‌ها دیدگاه و نقطه نظرات خود را در مورد انتشار این فایل صوتی با رئیس دستگاه دیپلماسی کشور مطرح کردند.

وی افزود: انتقاد از ایجاد دو قطبی بین میدان و دیپلماسی در بین افکار عمومی و در مغایرت با منافع ملی، عدم دقت در انجام این مصاحبه با مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، آثار منفی این فایل در روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مختلف و همسایه و تأکید بر جایگاه والای سردار سلیمانی به عنوان قهرمان ملی در افکار عمومی از جمله نکاتی بود که نمایندگان در این جلسه به آن اشاره داشتند.

عمویی ادامه داد: وزیر امور خارجه در پاسخ به صحبت‌های نمایندگان و در خصوص روند طراحی و انجام این مصاحبه تأکید کرد: در دولت تصمیم گرفته شد برای انتقال تجربیات وزرا به افرادی که در آینده مسئولیت می‌پذیرند، مصاحبه‌هایی انجام شود و در همین چارچوب قرار بود حداکثر 60 تا 90 دقیقه از این مصاحبه عمومی شود و برای انجام این مصاحبه نیز بین طرفین توافقی انجام شد و نامه‌ای امضا شد که مباحث مطرح شده به هیچ وجه بدون رضایت منتشر نشود اما متأسفانه این روند رعایت نشده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر امور خارجه در این جلسه فرمایشات رهبری را پایانی بر بحث‌های کارشناسی دانستند و به سابقه رفاقت خود با سردار سلیمانی اشاراتی داشتند و اظهار کردند که به هیچ وجه به دنبال تخریب جایگاه ایشان نبوده‌اند و به هیچ وجه نیز با ایده دوقطبی سازی میان میدان و دیپلماسی موافق نبوده و آن را دنبال نکرده‌اند و اعتقادشان این است که میدان و دیپلماسی کنار هم می‌تواند منافع ملی را تأمین کند.

وی در پایان تصریح کرد: در بخش دیگری از این جلسه نیز به سوالات تعدادی از نمایندگان از وزیر امور خارجه پرداخته شد که مقرر شد در مورد سوال نماینده قزوین در خصوص علت تأخیر در راه اندازی سرکنسولگری ایران در حلب بود با توجه به پیگیری موضوع توسط وزارت خارجه یک ماه فرصت برای اعلام نظر نماینده اختصاص داده شود. همچنین سوال نماینده دلیجان در مورد عدم پایبندی طرف‌های مقابل در برجام نیز در این جلسه مطرح شد که وزیر خارجه گزارشی از روند پیگیری این موضوع ارائه کرد اما نماینده سوال کننده از پاسخ‌های وزیر امور خارجه قانع نشد و برای پیگیری‌های بیشتر این سوال را به صحن علنی مجلس ارجاع داد./

پایان پیام

 

  

نظر شما