شناسهٔ خبر: 47122139 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران:

شناسنامه فنی و ملکی ساختمان در متراژ‌های ۱۵۰۰ متر اجباری شد

میر جعفری گفت: صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان در متراژ‌های ۱۵۰۰ متر به بالا اجباری و زیر آن اختیاری شد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا میر جعفری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان نظام مهندسی استان تهران و انجمن مدیریت پروژه ایران با بیان اینکه امروز تفاهم‌نامه بین این دو بخش منعقد شده است، گفت: با انعقاد این تفاهم نامه گام مهمی در راستای مدیریت پروژه‌ها و همچنین ارتقاء صنعت مهندسی ساختمان برداشته شده است.

او ادامه داد: با امضای این تفاهم نامه گام اصلی در ارتقای آموزش برداشته می شود و همچنین میزان تعامل ما با انجمن مدیریت پروژه ها از این پس افزایش خواهد یافت.

میرجعفری بیان کرد: ما ۲ نهاد آموزشی هستیم که در راستای آموزش های علمی یک گامی رو به جلو برداشته ایم و همین اقدامات در حوزه ساخت و ساز باعث بهبود وضعیت ساخت و ساز و افزایش کیفیت در این بخش خواهد شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی بیان کرد: از سال آینده مسابقاتی در سطح استان تهران برگزار می‌شود و همین امر باعث بهبود وضعیت مدیریت پروژه می شود، از سوی دیگر نظارت های خود را در این بخش افزایش خواهیم داد.

میرجعفری با بیان اینکه امروز سازمان نظام مهندسی استان تهران ۱۲۳ هزار عضو دارد، گفت: تمامی اعضای نظام مهندسی تاکید بسیار زیادی بر شناسنامه فنی و ملکی داشته است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران توضیح داد: نتیجه این پیگیری ها باعث شد که شناسنامه فنی و ملکی ساختمان که زمینه‌ساز ارتقای کیفیت ساخت و سازها می‌شود امروز بعد از دوسال به مرحله اجرایی رسید.

او اظهار کرد: امروز بیش از پس از دو سال تلاش بی وقفه شده یکی از اقدامات در حوزه شناسنامه فنی و ملکی ساختمان به مرحله اجرایی برسانیم و همین امر در قیمت مسکن ‌و افزایش هزینه های ساخت و سازها بسیار موثر خواهد بود.

اوگفت: با ایجاد شناسنامه فنی و همچنین استفاده از مجریان ذیصلاح تمامی ساختمان‌های بالای ۱۵۰۰ متر با شناسنامه فنی و ملکی ساختمان با قیمت بالاتری فروخته می‌شود. هم اکنون در ساختمان های بالای ۱۵۰۰ متر شناسنامه فنی و ملکی ساختمان اجباری شد و در ساختمان های زیر ۱۵۰۰ متر اختیاری شده است.

انتهای پیام/

نظر شما