شناسهٔ خبر: 47121948 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام قنادزاده:

معلمی بر ۳ رکن دانش، روش و منش استوار است

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان گفت: معلمی بر ۳ رکن دانش، روش و منش استوار بوده و پیشرفت کشور مرهون تلاش‌ استادان و معلمان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بردسیر، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین قنادزاده در وبینار «گرامیداشت هفته معلم» که به‌صورت ویدئو کنفرانس و با حضور استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر برگزار شد، گفت: معلمی بر سه رکن دانش، روش و منش استوار بوده و معلم و استاد در سعادت فرد و جامعه نقش بسیار زیادی داشته و پیشرفت کشور را مرهون تلاش‌ استادان و معلمان هستیم.

وی درباره اهمیت نقش علم، دانش و معلمی در قرآن کریم و احادیث عنوان کرد: در اسناد تاریخی و در ادبیات سرزمین ایران ازجمله اخلاق ناصری، قابوس‌نامه نیز به نقش و اهمیت تعلیم و تعلم پرداخته شده و به غیر از دین مبین اسلام، کمتر مکتبی به این حد برای تعلیم و تعلم ارزش قائل شده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان تأکید کرد: جایگاه معلمی، جایگاه پیغمبری است. منزلت معلمی به‌قدری والاست که سنجش و قدردانی از تلاش‌های معلم با حقوق و پاداش امکان‌پذیر نیست.

قنادزاده با تأکید بر اینکه وظیفه معلمی صرفاً انتقال مطالب نیست، گفت: معلمان و استادان تلاش کنند از خود اثری ماندگار به یادگار گذارند و در این صورت است که آینده نویدبخشی برای کشور رقم خواهد خورد. استادان وظیفه دارند برای سعادت دانشجویان خود قدم بردارند و سعادت تک‌تک افراد، منجر به سعادت جامعه می‌شود.

انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/

نظر شما