شناسهٔ خبر: 47121907 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ولایتی در نشست مجازی روز قدس:

فلسطین همچنان از موضوعات مهم و اولویت‌دار سیاست خارجی ایران است

تهران-ایرنا- دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی، مساله فلسطین را همچنان از موضوعات مهم و اولویت‌دار سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران ارزیابی کرد و گفت: ما همواره خود را همدل و همسنگر برادران فلسطینی می‌دانیم که این همسنگری نه در صحنه‌های سیاسی و «دیپلماسی» که بالاتر از آن در میدان عمل و مقاومت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی اکبر ولایتی عصر یکشنبه در نشست مجازی «روز قدس، روز مستضعفین»  که از سوی مجمع جهانی بیداری اسلامی برگزار شد با ادای احترام به تمام شهیدان فلسطینی و غیرفلسطینی راه آزادی قدس به ویژه سردار پرافتخار جهان اسلام سپهبد شهید سلیمانی و به روح پرفتوح امام(ره) افزود: این روز حقیقتاً «یوم الله» است که نشان می‌دهد مساله فلسطین، همچنان باید در صدر دغدغه‌ها و مسائل راهبردی جهان اسلام قرار داشته باشد و به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فلسطین، زنده ترین مساله مشترک امت اسلامی است و به فرموده رهبر کبیر انقلاب اسلامی، روز قدس که همجوار شب قدر است لازم است که در بین مسلمانان احیا شود و مبدأ بیداری و هوشیاری آنان باشد.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی تاکید کرد: روز قدس و تحقق اهداف بلند آن که یکی از چشم‌اندازهای «بیداری اسلامی» است، منشأ جوشش انگیزه‌های راسخ و پولادین برای نابودی رژیم صهیونیستی است و آزادی قدس باید به عنوان نقطه اتکاء و «کانون وحدت امت اسلام» باشد. دستور کار مهم برای نیل به این هدف متعالی تقویت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گروه‌های مقاومت است و محور کار، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند «مقاومت و مبارزه» است.

ولایتی تصریح کرد: در هیچ مقطعی از تاریخ بشریت شاهد چنین روند طولانی، وحشیانه و خشونت‌طلبانه‌ای از اشغالگری که جنایتکاران صهیونیستی نبوده‌ایم و در نقطه مقابل نیز در کمتر دوره ای، این‌گونه شاهد مجاهدت و ایستادگی گروه‌های مقاومت بر علیه اشغالگری اختیار کرده‌اند، نبوده‌ایم. این مجاهدت‌ها و مبارزات در نهایت به ثمر خواهد نشست و در آینده‌ای نه چندان دور شاهد آزادی سرزمین‌های اشغالی خواهیم بود.  

وی اضافه کرد: تحولات مهمی پیرامون فلسطین درحال شکل‌گیری است؛ برخی خائنانه که سبب خشم و عصبانیت جبهه مقاومت گردیده و بعضی دیگر، فرصت‌آفرین بوده و موجب ارتقای قدرت گروه‌های مقاومت اسلامی و فلسطینی شده است. رسمیت بخشیدن به روند علنی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم آپارتاید صهیونیستی در چهارچوب طرح ضدفلسطینی «معامله قرن» خیانتی است که بر طبق نظرسنجی‌های معتبر، بخش بزرگی از افکار عمومی عربی و اسلامی مخالف هرگونه روابط دوستانه‌ کشورهای عربی با رژیم غاصب صهیونیستی هستند؛ مسأله‌ای که به منزله‌ آتش زیر خاکستر بوده و در میان‌مدت و بلندمدت موجب بروز مخالفت‌های گسترده مردمی با حکام مرتجع خواهد شد.  

وی تاکید کرد: امروز و در پی تلاش‌های گروه‌های مقاومت فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی و راهبردهای امنیتی که در «میدان» برای مقابله با این رژیم در دستور کار جبهه‌ مقاومت قرار گرفته، بقاء و حیات این رژیم غاصب که از درون نیز با چالش های جدی روبرو است بیش از هر زمان دیگری، مبهم و در معرض نابودی قرار داده است. با نگاهی به شکست‌های گذشته رژیم اشغالگر قدس از جنگ‌های ۳۳ روزه تا غزه، و ناکامی در سوریه و دیگر مناطق، و با مشاهده روند و مسیر تحولات کنونی که منجر به تغییر «موازنه قدرت» منطقه‌ای به نفع مقاومت و بیداری اسلامی شده است، به زودی می‌توان تحقق این پیش‌بینی و برآورد استراتژیک رهبر معظم انقلاب اسلامی از آینده رژیم آپارتاید صهیوینستی را به تماشا نشست که «رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید» و در صحنه مبارزه و مقابله با اشغالگران قدس و با اتخاذ شیوه‌های مقاومتی و «میدانی»، دستاوردهای متعدد و بی نظیری در عرصه های مختلف محقق گردیده و افول رژیم صهیونیستی را سرعت بخشیده است.

ولایتی خاط نشان نمود: در قضیه فلسطین، ما همواره خود را همدل و همسنگر برادران فلسطینی می‌دانیم که این همسنگری نه در صحنه‌های سیاسی و «دیپلماسی» که بالاتر از آن در میدان عمل و مقاومت است و ایران تا زمان آزادی قدس شریف از اشغال، در کنار ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت حضور داشته و خواهد بود.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: مسأله فلسطین همچنان از موضوعات مهم و اولویت‌دار سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

نظر شما